دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت : ما امروز کارخانه چیپس و پفک نمی خواهیم صنایع تبدیلی می خواهیم تا استان از خام فروشی بیرون بیاید ، ما در حوزه صنعت مدیر جهادی می خواهیم که چشم و گوشش به حرفهای امام و رهبری باشد ، شبانه روزی کار کند .

مسئولین کشوری از شنیدن محرومیت گلستان تعجب می کنند / سفر تیمی از مجمع تشخیص به گلستان / انتقاد از مشخص نبودن مرز جغرافیایی گلستان با مازندران و سمنان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته (24 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : گلستان بعد از 25 سال از استان شدن همچنان مظلوم واقع شده است ، من این دوره جدی پای کار آمده ام و قطعا مطالبه گری خواهم کرد و شما رسانه ها هم حتما کنار من باشید .

نوروزی افزود : گلستان ظاهری سرسبز دارد اما باطنش محروم است ، من در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رستم قاسمی ، اشتری فرمانده انتظامی و برخی مسئولان نظام وقتی از محرومیت گلستان می گویم تعجب می کنند ، استانی که این همه کوه ، دشت ، دریا ، کویر و ... دارد چرا باید اینقدر محروم باشد.

وی تصریح کرد : وقتی من از تریبون مجلس به وزیر کشاورزی انتقاد کردم که چرا با وجود تزریق 33 میلیارد تومان بودجه در استانها سهم گلستان چی شد ، انتظار داشتم رسانه ها هم پای کار بیایند و مطالبه کنند ، برای راه آهن در برخی استانها 3 بار بودجه تزریق شده در یک سال اما سهم استان ما چه شد ؟ گزارش تفریق بودجه از سال 95 را خواستم تا ببینم در بحث بودجه گلستان کجا قرار دارد .

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان اشاره کرد : 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه کار ، رفاه و تامین اجتماعی واریز شد اما سهم استان ما فقط 15 میلیارد تومان بود چرا از مدیر کل تعاون ، کار و رفاه و تامین اجتماعی استان مطالبه نمی کنید ؟ چرا باید 17300 نفر در استان برای بیمه بیکاری صف بکشند ؟

سفر تیمی از مجمع تشخیص به گلستان

نوروزی اضافه کرد : منطقه آزاد تجاری اینچه برون در مجلس نهم و دهم مطرح شد اما این طرح به شورای نگهبان و بعد از آن به مجمع تشخیص مصلحت رفت ، اخیرا با نمایندگان مجلس یازدهم نزد محسن رضایی دبیر مجمع رفتیم و خواستیم که این طرح را دوباره بررسی کنند ، قرار شده تیمی از مجمع بزودی به استان گلستان سفر کند .

وی ادامه داد :تفاهم نامه هایی که استانداری و سپاه وسایر دستگاه ها با قرارگاه خاتم بسته اند اگر تبدیل به قرارداد شود موجی از تحول و رونق در استان ایجاد می شود ، قرارگاه خاتم طی سالیان پس از انقلاب منشا خیر و برکت در نظام بوده است .

نوروزی گفت : در جلسه ای که با استاندار داشتیم به او گفتیم شما یک ظرفیت هستید ، ما هم یک ظرفیت ، ما اصلا به دنبال تقابل با دولت و شما نیستیم بلکه دنبال تعامل هستیم ، نتیجه نشست ما 10 طرح شد که با هم برویم و در دستگاه ها و مسئولان ارشد مطالبه کنیم .

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس یادآور شد : در بحث انتصابات هم گفتیم نظر ما روی مدیران متعهد ، متصخصص و ترجیحا بومی است اما مدیر بومی ضعیف هم نمی خواهیم ، مدیر باید کارا و با برنامه باشد .

نوروزی به مشکلات حوزه صنعت اشاره کرد و گفت : در زمان مرحوم هاشمی که ارز هفت تومانی می دادند این ارزها به کرمان ، اصفهان و یزد می رفت و گلستان سهمی نداشت ، استان ما سیاست زده است ، اقتصاد و اشتغال استان ما در گردشگری است ، مدیران شهرک های صنعتی و صمت باید برنامه ریزی کنندو از توان مجمع و استاندار استفاده کنند .

خیلی از واحدهای ما با یک چهارم ظرفیت کار می کنند

وی با گلایه از حوزه صنعتی استان گفت : خیلی از واحدهای ما با یک چهارم ظرفیت کار می کنند ، ما امروز کارخانه چیپس و پفک نمی خواهیم صنایع تبدیلی می خواهیم تا استان از خام فروشی بیرون بیاید ، ما در حوزه صنعت مدیر جهادی می خواهیم که چشم و گوشش به حرفهای امام و رهبری باشد ، شبانه روزی کار کند .

چرا در هیات مدیره دخانیات عضو نداریم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین افزود : 70 درصد توتون کشور در استان گلستان و 70 درصد توتون استان در علی آباد کتول کشت می شود اما چرا حتی یک نفر هم این سالها در هیات مدیره دخانیات از استان نبوده است ، من مشکلات حوزه کشاورزی را جمع کردم و دنبال استیضاح وزیر هم بودم چون واقعا کشاورزان ما مظلوم واقع شده اند .

نوروزی که در جمع اصحاب رسانه صحبت می کرد ادامه داد : شرکتی که اقای حجاریان تاسیس کرده قانونی است اما واردات گندم غیر قانونی است ، اینکه فردی شرکت ثبت بکند اشکالی ندارد اما چرا باید گندم را از کشاورز ما 2500 بخرند اما با قیمت 5100 تومان وارد کنند ، چرا وقتی خودمان داریم دست به دامن دیگران می شویم ، الان در همین استان کود ، سم و بذر پنهان کردند و عرضه نمی کنند .

وی در خصوص علت تاخیر ساخت روگذر فاضل آباد گفت : برخی زمین های اطراف باید تملک شود و بزور نمی توان مردم را مجبور کرد که زمین خود را بدهند چه اینکه قیمت اراضی با تورم امروز چند برابر هم شده است .

این نماینده مجلس همچنین از مشخص نبودن مرز جغرافیایی مازندران و سمنان با گلستان انتقاد کرد و گفت : متاسفانه برخی دستگاه ها نظیر محیط زیست تبدیل به محیط ایست شده اند و جلوی هر حرکت تحولی در استان را می گیرند در حالیکه ما به خیلی کشورها سفر کردیم و دیدم که چگونه از ظرفیتهای طبیعی خود استفاده کرده اند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار