مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان معتقد است که اگر بهره‌وری از منابع آب در گلستان افزایش یابد، ظرفیت تأمین غذای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این استان وجود دارد.

گلستان ظرفیت تأمین غذای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی امروز در دیدار با دبیر مجمع نمایندگان گلستان اظهار کرد: به لحاظ جمعیت، استان گلستان رتبه ۱۴ و به لحاظ وسعت رتبه ۲۱ کشور را دارد اما در برخی از شاخص‌های توسعه در رتبه‌های پایین قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بابیان اینکه رشد و توسعه در استان باید متوازن باشد، گفت: اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی است اما هدف استان در بخش کشاورزی چیست و جهت‌گیری کشاورزی در استان به کدام سمت است؟

وی بابیان اینکه درآمد سرانه استان، نصف میانگین سرانه کشور است، افزود: با بهره‌وری در بخش میزان آب تجدیدشونده استان گلستان به جز بحث اراضی دیم، ظرفیت تأمین غذای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وجود دارد درحالی‌که جمعیت استان در حال حاضر کمتر از ۲ میلیون نفر است و مشکل عمده استان در بخش بهره‌وری است.

حسینی بیان کرد: چند سالی است بحث کشت چغندرقند در استان مطرح می‌شود و این در حالی که مصرف آب آن تقریباً برابر برنج است. اگر در پاییز کشت شود، اجازه تغذیه آب زیرزمینی به آبخوان‌ها نمی‌دهد و اگر در فصل زراعی کشت شود، به اندازه شالی آب مصرف می‌کند و زمزمه‌های احداث کارخانه قند هم در استان آغاز شده است که این برای استان ما خبر خوبی در بخش منابع آب نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار