رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت که ۷۳۵ وکیل معرفی شده از سوی کانون وکلای این استان پارسال در ۶۲۰ پرونده کیفری به‌صورت رایگان از حقوق شهروندان دفاع کردند.

وکلای گلستان از ۶۲۰ پرونده افراد کم بضاعت به صورت رایگان دفاع کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پذیرفتن این پرونده ها توسط وکلای گلستان بخشی از مسوولیت پذیری آنان در قبال شهروندان است.

وی بیان کرد: اگر چه دولت برای وکالت های رایگان (تسخیری و معاضدتی) بودجه مستقلی در نظر گرفته اما در سال های اخیر هیچ اعتباری برای این بخش اختصاص نیافته است.

وی همچنین به ارایه خدمات مشاوره رایگان در کانون وکلای گلستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر دفاع رایگان از حقوق متهمان دارای بضاعت مالی اندک، پارسال هزار و ۶۶۶ مورد مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری و تلفنی به شهروندان استان ارایه شد.

سلیمانی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۵۹۵ وکیل پایه یک و ۹۰ کارآموز وکالت عضو این کانون در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

وی آموزش کارآموزان وکالت و اعطای پروانه، معرفی وکلای تسخیری و معاضدتی و رسیدگی به تخلفات انتظامی وکلا را از جمله وظایف کانون وکلا عنوان و بیان کرد: فرهنگ مراجعه به وکیل در جامعه نهادینه نشده و همین امر باعث خلق توقعات غیرواقعی از وکلا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار