معاون توسعه و پشتیبانی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که در هفت سال گذشته ۲۹۸ کلاس درس با مشارکت دولت و خیّرین مدرسه‌ساز به فضای آموزشی این شهرستان مرزی افزوده شد.

ساخت ۲۹۸ کلاس درس، هدیه دولت به مردم گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقادر ظفر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد کلاس‌ درس در قالب ۵۰ مدرسه که ۳۸ مورد از آنها با مشارکت نیکوکاران بوده، ساخته شده و بیشتر آن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از مجموع ۵۰ مدرسه ساخته شده در این مدت، ۱۱ فضای آموزشی با ۶۴ کلاس درس تا اول مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و یک مدرسه ۲۴ کلاسه دیگر نیز با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار تا مهر سال آینده افتتاح خواهد شد.

ظفر ادامه داد: علاوه بر این تعداد مدرسه، دولت در هفت سال گذشته ۲ سالن ورزشی برای استفاه دانش آموزان ساخته و ضمن اینکه یک پروهش‌سرا و یک استخر دانش آموزی نیز در دست ساخت است که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس ۳۵۵ فضای آموزشی دارد که ۲۵۳ مورد آن دولتی و ۱۰۲ مدرسه هم با مشارکت نیکوکاران مدرسه ساز ساخته شده گفت: از مجموع مدارس دولتی ۴۸ مورد آن قبل از انقلاب و ۲۰۵ مورد نیز بعد از انقلاب برای استفاده دانش آموزان ساخته شده که ۵۰ مدرسه آن سهم دولت تدبیر و امید است.

معاون توسعه و پشتیبانی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از افزایش سالانه حدود پنج هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان خبر داد و گفت: علت اصلی افزایش شمار دانش آموزان، مهاجرپذیر بودن گنبدکاووس است که این امر سبب شده تا میانگین تعداد دانش آموزان آن در کلاس‌ درس بالاتر از استاندارد کشوری (حداکثر ۳۰ نفر) باشد.

وی افزود: شمار دانش آموزان گنبدکاووس در سال تحصیلی گذشته ۸۲ هزار نفر بود که پیش بینی می‌شود درسال تحصیلی پیش رو با افزایش چهار هزار و ۹۰۰ نفری به حدود ۸۷ هزار نفر برسد.

ظفر به دیدار اخیر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر آموزش و پرورش و برخی از مسوولان این شهرستان با رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهز مدارس کشور، اظهار داشت: در این دیدار معاون وزیر قول پرداخت ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های نیمه‌ تمام و یا در دست احداث با مشارکت نیکوکاران را داد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، دارای دو نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا دارای کُد شناسایی می‌باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار