بیکی گفت: جوامع اسلامی باید هوشیارانه در مسیر احیای تمدن اسلامی گام بردارند و کارکردهای مسجد را متناسب با نیاز روز احیا کنند.

جوامع اسلامی کارکردهای مسجد را متناسب با نیاز روز احیا کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به مناسبت روز جهانی مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسجد کانون عبادت، پایگاه اجتماعی، مرکز فرهنگی و خاستگاه اندیشه‌های الهی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: توجه به این مکان مقدس و ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان برای حضور در مسجد می تواند آنها را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه دارد.

 

وی اظهارداشت: برنامه ریزی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با فرمت های فرهنگی و با استفاده از قالب های هنری می تواند جاذبه های بسیار خوبی را برای مخاطبین مسجدی به وجود آورد.

 

بیکی گفت: یقیناً نظام های جهانی سلطه به این نکته اساسی پی برده اند که مسجد نقش بسیار مهمی را در احیای تمدن اسلامی دارد و هرچه می توانند هزینه می کنند تا جوامع اسلامی از رسیدن به این درجه باز بمانند و به رشد و بالندگی نرسند و در سیاست های خود شکست بخورند.

 

وی تاکید کرد: جوامع اسلامی باید هوشیارانه در این مسیر گام بردارند و کارکردهای مسجد را متناسب با نیاز روز احیا کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: در این فضای کرونایی که محدودیت هایی برای برگزاری مراسمات در مساجد به وجود آمده است نباید از برنامه ریزی در فضای مجازی غفلت کرد.

 

وی افزود: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با تغییر روش برگزاری برنامه ها در صدد است که شور شرکت مخاطبین مسجدی را در فضای مجازی حفظ کند تا این ویروس منحوس در جهان ریشه کن شود.

 

بیکی گفت: به مناسبت روز جهانی مسجد مسابقه مجازی خانه های بهشتی در سطح استان گلستان برگزار می شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار