رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول خبر داد:

رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول گفت: رهاسازی بیش از 150 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای تعبیه شده در مسیر چاههای دومنظوره کشاورزی این شهرستان انجام شد

استفاده بهینه از آب چاههای کشاورزی در راستای پرورش ماهی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس رحمت محمدی با اعلام این خبر بیان داشت: این بچه ماهی ها عمدتا از گونه های کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد بوده اند که امیدواریم تولید قابل توجهی را در این زمینه در شهرستان شاهد باشیم.
وی افزود: در سال جاری بیش از 42 پروانه بهره برداری برای استخرهای دومنظوره کشاورزی در این شهرستان صادر شد که کشاورزان در فصل کشاورزی از اول بهار تا پایان تابستان، با هدف استفاده بهینه از آب چاههای کشاورزی، به پرورش ماهی می پردازند.
محمدی با اشاره به وجود 3700 حلقه چاه پروانه دار در شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: وجود 3700 حلقه چاه پروانه دار در این شهرستان، بهترین فرصت برای استفاده بهینه از آب چاه کشاورزی در فصل زراعی می باشد که هم تولید مضاعف و هم اشتغالزایی و درآمدزایی را به همراه خواهد داشت.
رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول در پایان با تاکید بر همکاری شیلات با متقاضیان پرورش ماهی تصریح کرد: تمام کسانی که دارای چاه پروانه دار و زمین کشاورزی هستند و علاقمند به بهره برداری بهینه از آب چاه خود در راستای تولید اشتغال و درآمد بیشتر می باشند، می توانند پس از اخذ مجوزهای لازم در این زمینه از تسهیلات کم بهره نیز برخوردار گردند.
گفتنی است استان گلستان در زمینه پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای کشاورزی از جمله استان های مبتکر، پیشرو و پیشگام می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار