رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: برای حمایت از تولید یک محصول با مدرک تحصیلی کاری نداریم بلکه به ایده خلاقانه و قابلیت تجاری‌سازی توجه کرده و حمایت کامل خواهیم کرد.

حمایت ۱۰۰ درصد از ایده‌ها خلاقانه و فناور توسط پارک علم و فناوری

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده مرکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری در مجموعه آفتاب دو راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ متر فضا را در اختیار داریم و به استارت‌آپ‌ها واگذار کرده‌ایم و ستاد پارک بعد از سال‌ها از آق‌قلا به گرگان منتقل شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۱ واحد فناور در مراکز رشد و ۳۵ واحد در پارک علم و فناوری مستقر هستند و فعالیت می‌کنند.
غفاری گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۷ میزان اشتغالزایی پارک ۸۶ نفر بوده و در سال ۱۳۹۸ میزان اشتغال ۱۲۶ نفر بود و در سال جاری تاکنون ۱۸۲ نفر اشتغالزایی انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب از منابع داخلی پارک علم و فناوری به واحدهای فناور پرداخت شده است.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سطح پارک علم و فناوری گلستان در کشور تصریح کرد: در حال حاضر پارک گلستان در سطح سه و پایین‌ترین سطح در کشور قرار دارد و دلیل آن هم پایین بودن سطح زیرساخت‌های پارک گلستان است و این توسعه زیرساخت‌ها به طور قطع سطح پارک گلستان را افزایش خواهد داد.
غفاری در خصوص تسهیلات و امکانات ارائه‌دهنده به جوانان گفت: اگر قرار است محصول دانش‌بنیان تولید شود برای تولید این محصول از ابتدا تا سطح تولید هزینه‌های زیادی باید پرداخت شود و پارک از ایده‌های با آینده تجاری‌سازی حمایت خواهد کرد.
وی گفت: این حمایت‌ها در قالب قرار دادن فضای فیزیکی و تسهیلات بدون بهره خواهد بود و در پارک به هیچ عنوان با مدرک کاری نداریم بلکه به ایده درست و قابلیت تجاری‌سازی محصول توجه خواهیم کرد.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله اول زمانی که ایده پذیرفته می‌شود می‌تواند ۶ ماه در مرحله پیش‌رشد بماند و از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی استفاده کند و بعد از آن باید پیشرفت ایده و شرکت به ثبت برسد و وارد مرحله رشد شود.
غفاری گفت: در مرحله رشد شرکت دانش‌بنیان می‌تواند تا سه سال در این مرحله بماند و از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای پیشرفت ایده و تولید محصول استفاده کند و به درآمد ۴۰۰ میلیون تومان در سال برسد.
وی تاکید کرد: زمانی که به این ظرفیت برسد وارد پارک خواهد شد و بعد می‌تواند تا هر زمانی که مایل باشد در پارک بماند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار