رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: سومین کارخانه تولید اکسیژن طبی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در استان احداث می‌شود.

سومین کارخانه تولید اکسیژن طبی در گلستان با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از آق‌قلا، حسین طلوعیان در نشست با برخی از واحدهای تولیدی دانش بنیان در این شهرستان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا استفاده از اکسیژن را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان افزایش داده است.

وی گفت: در ماه اخیر یکی از واحدهای تولید اکسیژن طبی که سال‌ها به علت موضوعات مختلف تعطیل بود با کمک دادگستری و ستاد تسهیل استان به چرخه تولید بازگشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در حال حاضر 2 کارخانه تولید اکسیژن طبی در استان فعال است که روزانه یک هزار کپسول 40 کیلویی اکسیژن تولید و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ 20 میلیارد تومان سومین کارخانه تولید اکسیژن طبی در آق‌قلا احداث می‌شود.

طلوعیان با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای تأمین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی با تمام توان وارد میدان شدند گفت: میزان تولید مواد ضدعفونی کننده در استان در ابتدای شیوع کرونا حدود 10 تا 15 هزار لیتر در روز بود که با حمایت از تولیدکنندگان این بخش، میزان تولید روزانه استان به حدود 100 هزار لیتر رسیده است.

وی بیان داشت: همچنین پیش از شیوع کرونا حتی یک ماسک هم در استان تولید نمی‌شد اما اکنون ظرفیت تولید 300 هزار عدد ماسک ایجاد شده و به‌زودی این ظرفیت به 500 هزار عدد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوان مشکل تامین مواد اولیه برای تولید ماسک را برطرف کرد، نیاز استان نیز تأمین خواهد شد و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار