رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: میزان تولید مواد ضدعفونی کننده در استان به ۱۰۰ هزار لیتر در روز و تولید ماسک نیز به ۳۰۰ هزار افزایش یافته است.

روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در گلستان تولید می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره کمبود برخی اقلام بهداشتی در سطح بازار اظهار داشت: در زمینه تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک در استان کمبود نداریم و روند تولید نیز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا حتی یک واحد تولید ماسک هم در استن وجود نداشت گفت: در حال حاضر روزانه 300 هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که در یک ماه آینده این ظرفیت به 500 هزار عدد افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده با کمک شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی در استان رخ داده است.

وی بیان داشت: مجموع ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده استان پیش از کرونا روزانه 10 تا 15 هزار لیتر در روز بود که این میزان اکنون به 100 هزار لیتر افزایش پیدا کرد.

طلوعیان با تأکید بر نظارت بیشتر بر بازار اظهار داشت: کمبودی در تولید اقلام بهداشتی نداریم و حتی بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز تعدادی از استان‌ها و مراکز درمانی نیز از استان گلستان تأمین می‌شود.

وی گفت: در چنین شرایطی باید نظارت‌هایمان را بیشتر کنیم تا اگر مشکلی در سیستم توزیع و قیمت‌ها وجود دارد را شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار