کارگروه اقتصادی کرونا مهلت ثبت درخواست فعالان فرهنگی و هنری و رسانه‏ ای را برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا تمدید کرد.

ثبت درخواست برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان شهریور تمدید شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر این اساس بنگاه‎های غیررسمی و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاقد بیمه فرصت دارند تا پایان شهریور ماه درخواست‎های خود را در سامانه کارا ثبت کنند.
 
علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد: مجموعاً ۴ هزار و ۳۹۷ پرونده ثبت تقاضا شده که ۳۷۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به آنها صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: در بخش چاپ، صحافی و بسته‌های فرهنگی ۱۳۷ پرونده ثبت تقاضا شده است که تسهیلات پرداختی به این طیف ۱۶۶ میلیارد ریال بوده است. در بخش نشر و موسسات انتشاراتی ۵۵۵ پرونده ثبت تقاضا شده که ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. در بخش خدمات فرهنگی هزار و ۹۱ پرونده ثبت شده که ۹۴ میلیارد ریال به این گروه تسهیلات پرداخت شده است.در بخش کتابفروشی و محصولات فرهنگی، هزار و ۴۲۴ پرونده ثبت شده که ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
 
مشاور معاونت فرهنگی ارشاد با درخواست از بانک‌ها برای تسهیل در اعطای وام گفت: بخشی از عدم تحقق موارد به بانک برمی‌گردد. انتظار داریم بانک هم بر مبنای مصوبه ستاد ملی کرونا عمل کند و تسهیلات هرچه زودتر پرداخت شود و روند اعطا از ضوابط سخت‌گیرانه خارج شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار