مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خبر داد

برزمینی گفت: کرونا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مشاغل ورزشی استان گلستان خسارت وارد کرد.

زیان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی کرونا به مشاغل ورزشی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «قاسمعلی برزمینی» صبح امروز (شنبه 31 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 208 ورزشگاه دولتی و 300 ورزشگاه خصوصی در سطح استان گلستان فعالیت می کنند و این باشگاه های ورزشی با شیوع کرونا و تعطیلی ناشی از آن دچار زیان یک میلیارد و 300 میلیون تومانی شدند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: سال گذشته درآمد حاصل از اماکن و باشگاه ورزشی و اعتباراتی که به خزانه از طریق درآمدهای این باشگاه ها و ورزشگاه های پرداخت شد یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که 80 درصد این درآمد به شهرستان ها برگشت می خورد.

 

برزمینی تصریح کرد: 300 مکان ورزش خصوصی در سطح استان گلستان وجود دارد که اکثر این اماکن ورزشی در شهرستان گرگان و گنبدکاووس فعال هستند و بیشتر این اماکن استیجاری هستند که برای جبران خسارت های وارد شده به این ورزشگاه شرایط تسهیلات 16 تا 25 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که باید متقاضیان در سامانه کارا ثبت نام کنند.

 

وی گفت: 120 خانه ورزشی در سطح روستاهای مختلف استان گلستان راه اندازی شده است که در 13 شهریور 20 خانه ورزش روستایی را با حضور مسئولان در سطح استان گلستان افتتاح خواهیم کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تاکید کرد: در حوزه جوانان از زمانی که شروع به کار کردیم ستاد امور جوانان را با ریاست استاندار گلستان برگزار کردیم و میزبان دومین جشنواره اقوام ایران زمین بودیم و دستگاه های مختلف مساعدت کردند و با وجود شرایط کرونا توانستیم به صورت مجازی این جشنواره را برگزار کنیم.

 

برزمینی از راه اندازی مجمع خیران ازدواج گلستان خبر داد و افزود: این مجمع در مدت زمان کوتاه توانست 50 بسته ازدواج تدارک ببیند و بین زوج های نیازمند توزیع کند.

 

وی یادآور شد: 11 هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان با همت تشکل های مردم نهاد، هیئت های ورزشی آماده شد و بین اقشار آسیب دیده و نیازمند توزیع شده است، البته برای توزیع این بسته های معیشتی از اعتبارات دولتی استفاده نشده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان متذکر شد: 130 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و با توجه به پیگیری های انجام شده تمام تلاش ما این است که بتوانیم تخصیص های خوبی برای اتمام این پروژه ها دریافت کنیم که در این راستا  15 تا 20 مورد از این پروژه ها را با جذب اعتبار به بهره برداری برسانیم.

 

برزمینی با بیان اینکه پروژه هتل ورزش، چمن مصنوعی مراوه تپه و روشنایی زمین ورزشی دلند در هفته دولت به بهره برداری می رسد، متذکر شد: افتتاح هتل ورزش یکی از این پروژه های هفته دولت است که در سوم شهریورماه جاری به صورت ویدئو کنفراس به بهره برداری خواهد رسید.

  

وی تاکید کرد: سالن تختی بندرترکمن، چمن مصنوعی شهرستان کردکوی، سالن 6 هزار نفره گرگان و ایجاد سالن های روستایی در شهرستان های مختلف از جمله دیگر پروژه هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار