وزیر جهاد کشاورزی از تولید بالغ بر ۱۱ میلیون تن شیر در کشور خبر داد و یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی را تثبیت این مقدار تولید شیر عنوان کرد.

۱۱ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در جریان سفر به استان گلستان برای افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تولیدات کشاورزی کشور در هفت سال گذشته از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یافته است که  این میزان تا پایان دولت دوازدهم به عدد ۱۳۲ میلیون تن خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه تولید شیر را یکی از بهترین تولیدات بسیار خوب کشور برشمرد و تصریح کرد: روزانه بالغ بر ۱۱ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود که در هفت سال گذشته این عدد از حدود ۸.۲ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تثبی این مقدار شیر است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود:حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزار تن محصولات لبنی از شیر تولیدی در کشور به دست می‌آید و بخشی از این میزان شیر حدود ۸۵۰ الی ۹۰۰ هزار تن در فرآوری قرار می‌گیرد.

خاوازی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تکمیل حلقه‌های متعدد زنجیره تولید است، ابراز کرد: با راه‌اندازی واحد‌های فراوری شیر، تولید می‌تواند تثبیت خوبی پیدا کند.

او بیان کرد: در هفت سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد فراوری محصولات کشاورزی به این بخش اضافه شد و بالغ بر ۲ میلیون تن مواد خام را نسبت به هفت سال گذشته به ظرفیت فراوری اضافه خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر چه ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی بیشتر شود ضایعات کمتر و میزان سودآوری کشاورزان افزایش پیدا خواهد کرد.

خاوازی تکمیل زنجیره‌های کشاورزی در استان گلستان را به فال نیک گرفت و افزود: یکی از بزرگترین واحد‌های مرغ تخم گذار در خاورمیانه امروز در استان گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید که ظرفیت ۳ میلیون قطعه را خواهد داشت که افتخار بزرگی برای کشور و این استان شمالی است که به توسعه بخش کشاورزی نیز کمک می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار