تعدادی از کشاورزان گلستانی طی نامه ای به وزیر کشاورزی خواستار پرداخت مطالبات سویاکاران و پایان بی کفایتی مدیران بخش کشاورزی استان گلستان شدند .

نامه جمعی از کشاورزان گلستانی به وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش گلستان 24، این نامه عصر ديروز  ارسال شده که با هم می خوانیم:

در بخش هايي از این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشاورزی محور توسعه است .     امام خمینی (ره)

جناب آقای مهندس محمود حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی

حتما نیک می دانید که اکثر کشاورزان از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند و علاوه بر آن با آمدن فصل زمستان که شاهد رکود کشاورزی و بیکاری فصلی این قشر هستیم ، این قشر نیاز مبرمی به نقدینگی برای تامین زندگی خود دارد.

همانطور که می دانید کشاورزان نصف سال کار سخت و تلاش طاقت فرسا دارند و نیم دیگری از سال حاصل دسترنج نیمه گذشته را می خورند و این نیازمند اینست که کشاورزی پر رونقی داشته و مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

امسال اما گویا وضعیت فرق کرده و هنوز مطالبات سویاکاران بعد از چند ماه پرداخت نشده و بسیاری از کشاورزان در وضعیت سخت اقتصادی به سر می برند .

آقای وزیر ! امسال در حالی به استقبال کشت پاییزه گندم رفتیم که پول برای تهیه بذر ، کود ، سم و تامین نهاده ها و خدمات کشاورزی و ... نداشتیم چون هنوز پول سویا را به ما نداده اند و از طرفی با توجه به اینکه پول این نهادها را باید نقد بدهیم مجبور شدیم قرض کنیم .

آقای مهندس حجتی ! براستی چرا باید اینگونه باشد که ما محصول خود را در اختیار شرکت های تعاونی قرار بدهیم آنوقت پول نداشته باشیم مایحتاج زن و فرزند را تامین کنیم .

انصاف و عدالت حکم می کند که پول کارگر و کشاورز در سریع ترین وقت ممکن به دست آنها برسد اما چگونه است که در استان گلستان چند ماه کشاورزان را سر کار گذاشته اند و هر روز این هفته و آن هفته می کنند و کسی هم نیست که آنها را بازخواست کرده و به این بی کفایتی ها پایان دهد .

ما از شما وزیر محترم می خواهیم که دستور دهید هر چه سریعتر نسبت به موضوع فوق رسیدگی کرده و با خاطیان امر برخورد قاطع کنید تا برای سالهای بعد کشاورزان با این مشکلات مواجه نشوند .

جمعی از کشاورزان استان گلستان

 

اين نامه از طريق سايت وزارت جهاد كشاورزي براي وزير محترم و روابط عمومي مركز ارتباطات مردمي وزارت ارسال گرديد .

انتهاي پيام /

ارسال نظر

آخرین اخبار