نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی از پرداخت وجه کشاورزان گلستانی در کمتر از 2 ماه طی 10 سال گذشته خبر داد و این اتفاق را تحسین‌برانگیز دانست.

پرداخت وجه کشاورزان گلستانی در کمتر از 2 ماه/ لغو ممنوعیت کشت برنج مطالبه شالیکاران گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، غلامعلی کوهساری صبح امروز‌ در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در آزادشهر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در طی ۱۰ سال گذشته برای نخستین بار در کمتر از دو‌ ماه وجه گندمکاران و کلزاکاران پرداخت شده که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های کشاورزان استان موضوع خارج کردن استان گلستان از ممنوعیت کشت برنج است.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح‌ کرد: تقاضا داریم بجای این ممنوعیت موضوع ممنوعیت توسعه کشت برنج را پیگیری کنید و به شمت جایگزینی کشت پیش برویم.

کوهساری گفت: گندم استان گلستان کیفیت بهترین نسبت به سایر استان‌ها دارد و انتظار داریم قیمت گندم استان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: از شما انتظار داریم بجای اینکه گندم استان گلستان به استان‌های دیگر صادر و‌تبدیل به آرد شود، گندم در استان آرد و بعد به دیگر استان‌ها صادر شود.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: چند ماه است کود فسفات در کشور وجود ندارد و کشاورزان را با مشکل مواجه کرده و در کشت پاییزه بسیار کمک کننده به کشت کشاورزان است.

کوهساری گفت: تامین ماشین‌آلات کشاورزی با قیمت ارزان‌تر موضوع بسیار مهم است و در طی چند ماه ماشین‌آلات افزایش قیمت داشته که به کشاورزان فشار اقتصادی بالایی وارد کرده است.

وی بیان کرد: شاهد افزایش قاچاق چوب در استان هستیم و با توجه به ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل و با توجه به اینکه حقوق و مزایای قرق‌بانان استان گلستان مناسب نیست، نسبت به این موضوع توجه ویژه شود تا بتوانیم در این امر اتفاق بزرگی را رقم‌ بزنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار