سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: تعاملاتی برای برند سازی محصولات دهکده گیاهان دارویی با اتاق بازرگانی داریم و امیدواریم با این اقدامات گلستان را به عنوان پایلوت گیاهان دارویی کشور بشناسند.

اشتغال پایداربرای بیش از یک هزار نفر با احداث دهکده گیاهان دارویی در گالیکش/ تعامل برای برند سازی و صادرات محصولات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ سید عزیز موسوی در گفتگو با برنا اظهار کرد؛ به راه اندازی دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش اشاره و اظهار کرد: تاسیس این دهکده مصوبه شورای اقتصاد مقاومتی استان بوده است که جهاد دانشگاهی بهره بردار و متولی ساخت و ساز روبنای این مرکز و جهاد کشاورزی به عنوان کارفرمای زیرساخت این مکان معرفی شده است.

وی توضیح داد: جهاد دانشگاهی از سال 96 مباحث پژوهشی این طرح را شروع کرده بود که اکنون مطالعات آن تمام شده است و دستگاه اسانس گیری در حال ساخت است و تلاش ما بر این بوده تا دانش فنی ساخت تجهیزات دستگاهی را در استان داشته باشیم تا زنجیره تولید گیاهان دارویی از تولید تا فرآوری در داخل استان باشد.

موسوی با تاکید براینکه با اجرای این طرح برای بیش از یک هزار نفر از مردم منطقه اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد ادامه داد: قبل از این که پروژه به ما تحویل داده شود یک هکتار مزرعه آماده و گیاهان دارویی در آن کشت شده است.

وی گفت:  کل اراضی در نظر گرفته شده برای دهکده گیاهان دارویی  8/8 هکتار می باشد که گلخانه، سوله فرآوری و مزرعه پایلوت نمایشی و آموزشی و مکانی برای فروش محصولات کشاورزان و همچنین صادرات در این دهکده در نظر گرفته خواهد شد و تعاملاتی نیز برای برند سازی محصولات با اتاق بازرگانی داریم که در حال پیگیری است و امیدواریم با این اقدامات گلستان را به عنوان پایلوت گیاهان دارویی کشور بشناسند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار