امروز به مناسبت هفته دولت، ۲۲۹ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان بااعتباری بالغ‌بر ۷۵۳ میلیارد تومان با حضور وزیر جهادکشاورزی به‌صورت متمرکز افتتاح خواهد شد.

افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۲۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده و بالغ‌بر ۲۰ هزار خانوار از آنها بهره‌مند می‌شوند.

تکمیل زنجیره تولید فراورده‌های لبنی هلدینگ صباح آزادشهر و بهره‌برداری از بزرگترین زنجیره تخم‌مرغ کشور در گنبدکاووس، مهم‌ترین طرح‌های بخش کشاورزی هستند که امروز با حضور دکتر خاوازی افتتاح خواهند شد.

مجموعه تولید تخم‌مرغ چیکا، مجموعاً ۱۱ درصد تخم‌مرغ موردنیاز کشور را تأمین خواهد کرد. روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تخم‌مرغ در این مجموعه تولید می‌شود که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تخم‌مرغ خواهد رسید.

سه کارخانه قوطی سازی، ظروف لبنی و خط تولید پنیر در مجموعه فراورده‌های لبنی صباح در آزادشهر نیز با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر افتتاح خواهد شد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام‌جمعه گرگان دیدار کرد.

کاظم خاوازی در این دیدار گفت: تولیدات بخش کشاورزی کشور تا پایان سال به ١٣٠ میلیون تن می‌رسد. در کنار تولید بیشتر به دنبال افزایش بهره‌وری تولید با توسعه صنایع فرآوری در این بخش هستیم. ‌

 

ارسال نظر

آخرین اخبار