مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به وجود ۴۴ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز در این استان گفت که از این تعداد، پنج واحد آموزشی در پایه تحصیلی متوسطه دوم و مابقی مدارس ابتدایی هستند.

گلستان ۴۴ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان ‌گوهری‌راد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این استان ۱۰ مدرسه با ۲ تا پنج دانش آموز اداره می شود که اغلب این مدارس در روستاهای محروم قرار دارد.

وی گفت که میانگین هزینه برای هر دانش‌آموز گلستانی در سال تحصیلی گذشته ۵۵ میلیون ریال برآورد شده بود.

وی با اشاره به توسعه عدالت آموزشی در استان بیان داشت: ۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز این استان در دوره متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که این گروه از دانش‌آموزان بیشتر دختر و ساکن مناطق محروم و روستایی هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر آن ۷۰ درصد دانش‌آموزان مدارس متوسطه در شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه در شرق این استان مشغول تحصیل در مدارس شبانه‌روزی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در برخی مناطق به علت همجواری چندین روستا با یکدیگر، تعداد کم دانش آموز در هر روستا و با هدف کاهش هزینه‌، دانش‌آموزان در یک مدرسه متمرکز شده و با سرویس به این مدارس تردد می کنند که سالانه برای این سرویس‌ها ۳۵ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: سال ۹۷ سرانه کل دانش‌آموزی گلستان ۱۷ میلیارد ریال بود که این رقم در سال تحصیلی گذشته به ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار