رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری متهمی خبر داد که بیش از دو میلیارد ریال از حساب شهروندان به‌ صورت اینترنتی سرقت کرده بود.

سرقت دو میلیارد ریالی از موجودی 710 کارت بانکی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: اخیراً پرونده‌ای به این یگان رسیده که شهروندی مدعی برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی‌اش بوده است ، در این خصوص موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس و همچنین اظهارات شاکی و رصد سرنخ‌های موجود در پرونده، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی افزود: متهم در اظهاراتش اعتراف کرد که با طراحی سایت و درگاه جعلی، با تبلیغات فریبنده در کانال و گروه‌های تلگرامی، ضمن هدایت مالباختگان به درگاه پرداخت جعلی ، پس از سرقت اطلاعات کارت، موجودی حساب آن‌ها را سرقت می کرده است .

سرهنگ پرسا تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم مبلغ دو میلیارد ریال از 710 کارت ‌بانکی به‌ صورت غیرمجاز برداشت کرده که درنهایت با معرفی به مرجع قضائی از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام مسئول توصیه کرد: کاربران عزیز به شاخصه‌های درگاه اینترنتی امن توجه کنند و هنگامی‌که وارد درگاه بانکی می‌شوند دقت کنند که دارای پروتکل https باشد و کد امنیتی موجود در صفحه درگاه، متغیر باشد و تصویر نباشد و تغییر ظاهری خاصی در دامنه و آدرس اینترنتی وجود نداشته باشد ؛ حتماً مرورگر خود را به‌روزرسانی کنند و از یک آنتی‌ویروس مناسب و بروز استفاده کنند.    

رئیس پلیس فتا استان گلستان ضمن توصیه به شهروندان برای فعال نمودن رمز پویا(رمز یکبارمصرف) از آنان خواست : ضریب امنیت حساب بانکی خود را از ارتقاء دهند و نیز در صفحه درگاه بانکی حتماً از کیبورد مجازی استفاده کنند و نهایتاً در صفحاتی که مشکوک هستند اطلاعات حساب و کارت‌بانکی خود را وارد نکنند و صفحات جعلی را  از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  گزارش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار