رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: اعضای هیئت علمی و کارکنان باید دغدغه جذب دانشجو داشته باشند و جهادی کار کنند تا بتوانیم جذب مناسب‌تری داشته باشیم.

اعضای هیئت علمی و کارکنان دغدغه جذب دانشجو داشته باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آنا از مینودشت، حسین عجم‌نوروزی در جمع کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت: جذب دانشجو کاری تیمی است و امسال امکان جذب بیشتر وجود دارد.

وی افزود: امکان جذب دانشجو به‌دلیل افزایش ۳۰۰ هزار نفری افراد که در کنکور امسال به یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر رسید، زیاد است. اگر دانشگاه آزاد اسلامی ۳۵۰ هزار نفر این جمعیت را جذب کند  در آینده نزدیک می‌توانیم یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانشجو داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در این استان، سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر کنکوری داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال فقط ۲۸ هزار نفر دیپلم داریم و کنکوری‌های ما نزدیک به ۳۵ هزار نفر هستند و قرار است ۹ هزار نفر از آنان را به‌عنوان دانشجوی جدید جذب کنیم که کار سختی نیست؛ زیرا جمعیت داوطلبان افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر رقبای ما ضعیف شده و جاذبه قبلی را ندارند؛ اما شرایط ما بهتر شده است.

این استاد دانشگاه افزود: سال ۹۸ در استان گلستان جذب دانشجو در مقایسه با سال ۹۷، ۲۷ درصد بیشتر بوده و امسال هم این امکان را داریم که جذب دانشجو افزیش پیدا کند؛ زیرا تعداد داوطلبان ما افزایش پیدا کرده است.

وی با توجه به ویروس کرونا و وضعیت پیش آمده اظهار کرد: بعضی می‌گویند شرایط کرونا می‌تواند برای ما یک تهدید باشد؛ اما از نظر من ممکن است فرصت خیلی مناسبی باشد؛ زیرا خیلی‌ها ممکن است علاقه‌مند باشند که فرزندان‌شان در شهر خودشان تحصیل کنند.

نوروزی گفت: در شهرستان مینودشت امسال ۵۴۳ نفر دیپلم گرفته‌اند و ممکن است تعداد کسانی که در کنکور شرکت کرده‌اند از اینها بیشتر باشد و شهر گالیکش که به مینودشت نزدیک‌تر است  ۳۷۴ نفر در کنکور شرکت کرده که مجموع آنها ۹۱۷ نفر است و این هنر کارکنان و اعضای هیئت علمی واحد دانشگاهی مینودشت است  که چقدر  از این ۹۱۷ نفر را جذب کنند.

وجود رشته‌های پرجاذبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت

وی بیان کرد: امسال رشته‌های پرجاذبه‌ای در مقاطع مختلف واحد مینودشت مانند آموزش ابتدایی، حقوق و رشته میکروبیولوژی ایجاد شده است که حتماً دانشجو می‌آید؛ هرچند نیاز به فعالیت و تبلیغ هم دارد.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت از نظر دارابودن رشته تقریباً مشکلی ندارد، خاطر‌نشان کرد: انتظار دارم که روند جذب دانشجو کاملاً رو به افزایش و فعالیت دانشگاهیان در این چند روز و زمان جذب دانشجو بیشتر باشد.

این مسئول اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان  هم پیشتبان واحد مینودشت است و همکاران اعضای هیئت علمی و کارکنان در این واحد دانشگاهی نباید از نظر حقوق و دستمزد مشکلی داشته باشند.

دانشجویان را مبلّغ دانشگاه آزاد اسلامی کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت هم در ابتدای این نشست گفت: همه وظیفه داریم با توجه به فرصت‌هایی که برای این واحد دانشگاهی به‌وجود آمده و رشته‌های پرجاذبه‌ای که به واحد‌مان اختصاص پیدا کرده است، فعالیت‌مان را در معرفی امکانات و رشته‌های دانشگاه در زمان جذب دانشجو بیشتر کنیم تا این واحد دانشگاهی انتخاب اصلی داوطلبان و خانواده‌ آنان برای فرزندان‌شان باشد.

آذر اسکندری مسئولیت اعضای هیئت علمی و کارکنان را با توجه به ارتباط مستقیم با دانشجویان  مهم دانست و گفت: در پاسخگویی و رفع مشکلات دانشجویان تلاش کنید تا آنان  مبلغ خوبی برای دانشگاه آزاد واحد مینودشت باشند و با آرامش به‌‌تحصیل در دانشگاه مشغول شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار