حجت الاسلام طاهری گفت: بیش از ۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تحصیل می کنند که معادل ۳۷ درصد کل دانشجویان استان را شامل می شود.

۳۷ درصد دانشجویان گلستان در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند/ دانشگاه محل نمایش مد نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «سید علی طاهری» امروز(چهارشنبه 4 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مردمی متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و از دانشگاه هایی به شمار می رود که پس از انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ادامه داد: از ابتدای شکل گیری دانشگاه آزاد بدون آنکه یک ریال هزینه به دوش دولت بگذارد در حوزه های علمی و فرهنگی توانسته افتخار آفرین باشد.

 

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: در استان گلستان دانشگاه آزاد اسلامی 6 واحد و 6 مرکز دارد و این واحدها در 12 شهرستان مستقر هستند.

 

وی گفت: از حدود 71 هزار دانشجویی که در دانشگاه ها و مراکز عالی استان تحصیل می کنند بیش از 26 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تحصیل می کنند که معادل 37 درصد کل دانشجویان استان را شامل می شود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: 78 رشته محل کاردانی پیوسته، 119 رشته محل کاردانی ناپیوسته، 171 رشته محل کارشناسی پیوسته که 40 رشته آن امسال افزوده شده است و 120 رشته محل کارشناسی ارشد و 49 رشته محل دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تحصیل می شود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه 681 رشته محل از کاردانی تا دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می شود، افزود: 456 کارمند رسمی و قراردادی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

 

وی گفت: 444 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند که شامل 33 درصد از هیئت علمی کل دانشگاه های استان گلستان است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه 229 آزمایشگاه در سطح دانشگاه های استان گلستان وحود دارد، بیان کرد: 18 هسته فناور، 7 واحد فناور و 4 مرکز رشد و 4 شرکت دانش بنیان در سطح استان گلستان در مجموعه دانشگاه آزاد فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام طاهری متذکر شد: 10 سال ورزشی با مساحت بیش از 26 هزار متر مربع، 2 استخر سرپوشیده با مساحت 4 هزار و 500 متر مربع و فضای ورزشی به صورت روباز 20 هزار متر مربع در دانشگاه آزاد اسلامی استان وجود دارد.

 

وی به وجود هفت سالن آمفی تئاتر در سطح دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: شهرک گلخانه ای در جنب دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر امکاناتی است که دانشگاه در اختیار جامعه قرار داده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان تاکید کرد: سال 96 تعداد دانشجویان ما بیش از 25 هزار نفر بود که در سال 97 به 24 هزار و 216 نفر کاهش پیدا کرد ولی امسال تعداد دانشجویان ما به 26 هزار و 500 دانشجو رسیده است.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: 452نفر در سال 96 اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم که به دلیل بازنشستگی تعداد آنها به 444 نفر رسیده است و سال گذشته و امسال از طریق فراخوان درصدد جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

 

وی یادآور شد: دانشگاه محل نمایش مد نیست و دانشجو باید در محیط دانشگاه آرامش روحی داشته باشد و گاهی برخی بر اساس عادت و یا برخی با برنامه ریزی به شکلی وارد دانشگاه می شوند که روح علمی، فرهنگی و معنوی دانشگاه گرفته شود و در این موضوع دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید و دانشجویان جلسات مختلفی برگزار می کند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان متذکر شد: دانشجویانی که پوشش مناسبی ندارند را به مشاور معرفی می کنیم و 90 درصد دانشجویان با حضور در مشاوره اصلاح می شوند و در صورت تکرار به خانواده و با تکرار مجدد آن به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی می شود.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: 30 مورد همایش مختلف در طول دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار