معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس از تدوین ۲ استاندارد ملی توسط استادان و دانشجوی این واحد دانشگاهی و چاپ و نشر آن توسط سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد.

تدوین ۲ استاندارد ملی در دانشگاه آزاد اسلامی گنبد‌کاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ جواد رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در گنبد‌کاووس با توجه به تدوین دو استاندارد ملی توسط استادان و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس و چاپ و نشر آن توسط سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: تدوین و نشر استانداردهای ملی یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است که نقش مؤثر و مهمی در ارتقای سطح استاندارد و کیفیت در کشور دارد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس افزود: اطمینان از کیفیت محصول، ایمنی و کارآیی آن و قابلیت تعویض و پرداخت هزینه کمتر از نتایج استاندارد برای مصرف‌کنندگان است.

رجبی ادامه داد: در این راستا سیدعلی جعفری ایوری دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران گرایش سازه با همکاری استادان گروه مکانیک و عمران این واحد دانشگاهی و اعضای بخش صنعت و ذی‌‌نفعان، دو استاندارد در زمینه‌های حمل و نقل و فرآورده‌های ساختمانی تدوین کردند که توسط سازمان ملی استاندارد ایران در سال جاری چاپ و منتشر شده است.

وی اظهار کرد: استاندارد «کانال‌های زهکش برای نواحی وسایل نقلیه و عابر پیاده، طبقه‌بندی، الزامات طراحی و آزمون، نشانه‌گذاری و ارزیابی انطباق» به شماره ۲۰۲۶۱ و استاندارد «کاشی زهکش رسی و کاشی زهکش رسی سوراخ‌دار، ویژگی‌ها» به شماره ۲۰۲۳۳ چاپ و منتشر شد و در پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس www.isiri.gov.ir/Portal/Home در قسمت فهرست استانداردهای ملی زیربخش تدوین استاندارد ملی و مشارکت در استانداردهای بین‌الملل قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار