نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: حتی یک عدد ماسک با قیمت مصوب به داروخانه ها نداده اند.

ماسک با قیمت مصوب به داروخانه ها نداده اند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید علی فاطمی اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای شیوع کرونا در کشور، ماسک با قیمت مصوب در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: در حالی که در همه جای دنیا داروخانه به عنوان مرکز شناخته شده توزیع ماسک پزشکی در دسترس مردم است و نظارت بر آن به سهولت صورت می‌گیرد.

فاطمی افزود: نبود ماسک در داروخانه‌ها، باعث می‌شود مردم برای تهیه این کالای بهداشتی، سراغ سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و حتی دستفروش‌ها بروند.

وی ادامه داد: متأسفانه ۹۰ درصد ماسک‌هایی که این روزها توسط مردم استفاده می‌شود استاندارد سلامت و حفاظت در برابر کرونا را ندارد، چون از مراکزی به دست مردم می‌رسد که هیچ نظارتی بر آنها نیست.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، افزود: از ابتدای بحران کرونا حتی یک عدد ماسک با قیمت مصوب در سطح داروخانه‌های کشور توزیع نشده است.

فاطمی گفت: داروخانه تنها مرکزی است که اگر ماسک مصوب در اختیار آن قرار بگیرد، ملزم است با همان قیمت مصوب عرضه کند و حق افزایش قیمت را ندارد. زیرا، نظارت بر داروخانه‌ها راحت تر است. اما در حال حاضر چه کسی بر عرضه ماسک در سوپرمارکت‌ها و دستفروشی ها نظارت دارد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، تاکید کرد: چرخه تولید و توزیع ماسک در کشور معیوب است و همین موضوع، زمینه را برای سودجویی برخی و سردرگمی مردم فراهم کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار