نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم کارنامه قابل قبولی را در پایبندی به اصول و چهارچوب های بهداشتی در عزاداری های امسال داشته اند، گفت: در کلیت رفتار مردم در عزاداری های امسال قابل تحسین بود.

مردم کارنامه قابل قبولی را در پایبندی به پروتکل های بهداشتی در عزاداری های امسال داشتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عزاداری های دهه اول محرم گفت: مردم امسال نیز همانند سال های قبل خودشان را برای انجام عزاداری ها آماده کردند. وقتی چهارچوب ها و پروتکل ها برای عزاداری ها امسال اعلام شد، قطعا باید مدیریت و طرح جدیدی را برای عزاداری ها انتخاب می کردند که هم مراسم ها برگزار شود و هم سلامت عزاداران تامین شود.

 

 

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بازدیدی که از هیئت های مختلف داشتم، تلاش دست اندرکاران و هیئت ها بر این بود که پروتکل ها رعایت شود، فاصله گذاری ها دقیق باشد و به دستورالعمل ها پایبند باشند و این اتفاق نیز در اکثر عزاداری ها افتاد ولی برخی جاها شور و اشتیاق جوانان بر این مسئله غلبه پیدا می کرد و کنترل مقداری سخت بود، این امر نیز طبیعی بود؛ به هر حال اولین باری بود که ما تجربه برگزاری عزاداری با چنین دستورالعمل هایی را داشتیم.

 

وی تصریح کرد: از نظر کارنامه ای باید بگوییم مردم کارنامه قابل قبولی را در پایبندی به اصول و چهارچوب ها در عزاداری ها داشتند. شاید کاستی هایی وجود داشت ولی باید بگوییم که در کلیت رفتار مردم در عزاداری های امسال قابل تحسین بود و باید از آنها تشکر کرد.

 

وی با بیان اینکه تحولات فرهنگی یک مرتبه اتفاق نمی افتد و به تدریج انجام می شود، گفت: شواهد و قرائن نشان می دهد که مردم دوست داشتند به پروتکل ها و دستورالعمل ها پایبند باشند و تمام تلاش شان نیز این بوده است. حالا شاید در برخی جاها احساسات و شور و اشتیاق جوانان معادله را برهم زده است که این نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که بنده به چهارچوب ها و پروتکل ها برای برگزاری عزاداری پایبند هستم، مردم نیز این مسئله را الگو قرار دادند و در عزاداری ها و مراسم ها این پایبندی را نشان دادند. خطبا و سخنرانان نیز قبل از مراسم این مسئله را بارها متذکر می شدند که فاصله ها رعایت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار