​صفری گفت: تمام اماکن عمومی پرخطر و حادثه ساز شهر گرگان شناسایی شده و شهرداری اخطارهای لازم را نیز در این خصوص صادر کرده است.

​تمام نقاط پرخطر و حادثه ساز شهر گرگان شناسایی شد/ عدم اهتمام پاساژها برای رفع معایب

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «موسی الرضا صفری» صبح امروز (چهارشنبه 12 شهریور) در جلسه ستاد بحران شهرستان گرگان اظهار کرد: پس از حادثه پلاسکو کمیته ای در شهرداری های کشور برای رفع مناطق پرخطر شکل گرفته است که دستگاه های اجرایی مرتبط و دستگاه های خدمات عضو این کمیته به شمار می روند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: 40 مرحله بازدید از اماکن مساجد، پاساژها، تالارهای مثل فخرالدین اسعد گرگانی و دولتی و غیره در سطح شهرستان گرگان انجام شد.

 

صفری یادآور شد: به اماکن عمومی چندین بار اخطار کتبی صادر شده است و برای رفع نقص مدت زمان مشخص شده است.

 

وی بیان کرد: تنها در چند پاساژ به موضوع رفع نقاط پرخطر و آسیب اهتمام شده است ولی در قالب آنها این خطرها نادیده گرفته شده است و به دستگاه های قضایی و اجرایی مکاتباتی در این زمینه انجام شده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ابراز داشت: در شهرداری گرگان صرفا وظیفه شناسایی و مکاتبه و اخطار را داریم در روزهای گذشته به مدیران پاساژها اخطار لازم برای آخرین بار صادر شد تا رفع تکلیف از شهرداری گرگان باشد.

 

صفری یادآور شد: تمام مشکلات اماکن عمومی شهرستان گرگان شناسایی شده است و در سال گذشته یکی از سینماهای گرگان به این دلیل پلمپ شد.

 

وی بیان کرد: تا زمانی که حادثه ای رقم نخورده است کسی پیگیری نمی کند ولی وقتی یک حادثه رقم می خورد همه به دنبال مقصر هستند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان املاک پرخطر میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این اماکن خطر جانی و مالی شهروندان ما تهدید می کند و این واحدها مالک خصوصی دارند و در برخی از اماکن پرخطر میراث یک مرحله داربست نصب و با بنر اطلاع رسانی انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار