موسی خانی گفت: برداشت پنبه بهار از مزارع دیم استان گلستان به صورت موردی آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

فصل برداشت پنبه در استان گلستان آغاز شد/ توصیه های فنی به پنبه کاران

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی موسی خانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برداشت پنبه بهار از مزارع دیم استان گلستان به صورت موردی آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: پنبه کاران گلستانی باید نسبت به شیوع آفت آخر فصل از جمله مکنده ها و عسلک مراقبت کنند چرا که شیوع این آفت، عملکرد محصول را کاهش می دهد و باعث کاهش کیفیت محصول برداشت شده می شود.

 

موسی خانی یادآور شد: کشاورزان برای برداشت پنبه اوایل صبح زود اقدام نکنند چرا که شبنم صبحگاهی باعث می شود که رنگ محصولی که برداشت می کنند تغییر کند و  همچنین زمان برداشت نیز غوزه های نارس را برداشت نکنند و از برداشت پوسته و شاخه و برگ به همراه غوزه پنبه نیز خودداری کنند.

 

وی افزود: پنبه کاران برای اینکه محصول خود را جمع آوری کنند از کیسه های با الیاف پنبه ای و کنفی استفاده کنند و از کیسه های با نخ های نایلونی استفاده نکنند و در ریسندگی ها با توجه به اینکه این الیاف رنگ پذیری ندارد باعث ضرر و زیان به کارخانه ها و کاهش قیمت پنبه در سطح مزارع می شود.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان به شرایط مزارع سویا استان گلستان اشاره کرد و گفت: اکثر مزارع سویا در سطح استان در مرحله گلدهی هستند و مزارع زودکاشت به غلاف بندی رسیدند و کشاورزان باید مراقب آفات در سطح مزارع باشند.

 

موسی خانی تأکید کرد: کرم غلاف خوار و آفات مکنده نیز باعث آسیب به مزارع سویا می شود و آبیاری در این مرحله در عملکرد مزارع سویا در استان موثر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار