معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، سه شهرستان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت سفید هستند.

وضعیت زرد کرونایی در ۹ شهرستان گلستان / روند کاهشی تعداد مبتلایان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، ناهید جعفری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان وضعیت استان از قرمز به زرد رسید، سه شهرستان در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های کردکوی، بندرگز و رامیان در وضعیت قرمز قرار دارند، وضعیت شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آق قلا، بندرترکمن، علی آباد کتول، آزادشهر، کلاله، گالیکش و مینودشت زرد است و شهرستان‌های گمیشان و مراوه تپه وارد وضعیت سفید شدند.

جعفری ادامه داد: شهرستان‌های علی آباد کتول، بندرترکمن و گالیکش در آستانه تغییر وضعیت از زرد به سفید هستند، در گنبدکاووس شاهد سیر نزولی کرونا هستیم اما وضعیت در آق قلا و کلاله کمی نگران کننده شده است.

وی از مردم خواست برای کنترل این بیماری و کاهش شیوع آن دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند یکی دو ماه اخیر به طور جدی رعایت کنند.

جعفری همچنین بیان داشت: با توجه به در پیش بودن پاییز، نگرانی از بروز همزمان کرونا و آنفلوآنزا وجود دارد که باید مردم بیشتر از گذشته مراقب باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار