رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی بوده و در حال حاضر ۱۲ شهرستان در استان وضعیت زرد و دو شهرستان وضعیت سفید دارند.

وضعیت زرد کرونایی در ۱۲ شهرستان گلستان/ مردم به وجود کرونا تا ماه‌های آینده عادت کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل امشب در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهارداشت: از نیمه اردیبهشت ماه تا کنون در استان شاهد سیر نزولی بیماری در استان هستیم و تقریبا به یک ثبات رسیدیم.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت شیوع بیماری در دو شهرستان مراوه تپه و گالیکش سفید است در حالیکه دو هفته گذشته دو شهرستان رامیان و گمیشان نیز در فهرست شهرهای سفید قرار داشتند که دوباره به وضعیت زرد برگشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: وضعیت سایر شهرستان‌ها از جمله گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، علی آبادکتول و غیره نیز زرد است. در استان هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز نداریم.

فاضل بیان داشت: با این حال وضعیت نسبتا پایدار بیماری در استان شکننده است و ممکن است با کوچکترین بی مبالاتی وضعیت دوباره قرمز شود.

وی گفت: مردم باید به وجود کرونا تا ماه‌های آینده عادت کنند و با ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای غیر ضروری از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک در مکان‎‌های شلوغ و ضدعفونی کردن سطوح از جمله کارهای ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار