دکتر اعتماد، سرپرست اداره کل راه آهن شمالشرق۲ دردیدار با مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در مورد حوزه ریلی اینچه برون و مراودات تجاری با کشورهای cis گفتگو نمودند.

ایستگاه و پایانه بین المللی اینچه برون استان گلستان دروازه ورود به کشورهای cis می باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره کل راه آهن شمال شرق2، محسن اعتماد گفت: ایستگاه و پایانه بین المللی اینچه برون استان گلستان دروازه ورود به کشورهای cis وآسیای میانه است و در حال حاضرنیز بخشی از مبادلات بازرگانی میان ایران و کشورهای اوراسیا از طریق این کریدور ریلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: ارتباط استان گلستان با کشورهای آسیای میانه از طریق راه آهن بین‌الملی اینچه برون برقرار است وموقعیت مناسبی برای تجارو بازرگان بخش خصوصی به منظور صادرات، واردات وترانزیت کالا و حتی سرمایه‌گذاری فراهم نموده است که تلاش داریم بااتصال خط عریض و تکمیل این خطوط راه آهن و اتصال آن به خط ریلی کشورمان، فرصت سرمایه‌گذاری بیش از پیش در این حوزه ریلی راه آهن منطقه شمالشرق۲ بیشتر فراهم شود.

وی افزود: تجار و بازرگانان وشرکتهای بین المللی می توانند با شناسایی دقیق نیازهای بازارهای هدف ،صادرات و مراودات را شتاب دهند ودر ابعاد بزرگتر به مراودات کالا از طریق این حوزه ادامه و بیش از پیش فعالتر باشند.

نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی نیز در این نسشت صمیمی گفت: حوزه ریلی اینچه برون و اتصال آن به خطوط کشورهای اوراسیا همواره نقش بسزائی در اقتصاد استان و منطقه ایفا می نماید و این حوزه همواره در جابجایی کالا و محموله های داخلی و خارجی حائزاهمیت است زیرا تجار و بازرگانان با استفاده از این خطوط ریلی محموله های خود را ارزانتر، امن تر و درابعاد بیشتر حمل می نمایند .

رمضانعلی سنگدوینی اضافه کرد: ما با افزایش صادرات و انجام مراودات از طریق ریلی، انشا ا... درآینده ای نزدیک شاهدرشد و شکوفایی منطقه شده و این شکوفایی می تواند باعث ساخت انبارها، سیلوها و احداث مراکز دپوی بار شود که این به نوبه یکی ازمهمترین ویژگی وجودوایجاد خطوط ریلی بین المللی اینچه برون استان گلستان می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار