سجادی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از آغاز خرید تضمینی آفتابگردان در استان خبر داد و گفت: دو مرکز خرید در مرکز و شرق گلستان دائر شده است.

خرید تضمینی آفتابگردان در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدخالق سجادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از اواخر هفته گذشته خرید تضمینی آفتابگردان در گلستان آغاز شده است اما تاکنون محموله‌ای تحویل مراکز نشده است.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز خرید در محمدآباد گرگان و گالیکش دائر شده است، افزود: در حال حاضر قیمت توافقی آفتابگردان در بازارگلستان  بیشتر از قیمت خرید تضمینی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی جهادکشاورزی گلستان امسال ۲۲ هزار تن سویا در گلستان تولید می‌شود.

وی با این توضیح که حداکثر ۲۰ مرکز خرید سویا در استان فعال می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه هم‌اکنون قیمت سویا در بازار دو برابر قیمت خرید تضمینی است تحلیل ما این است سویاکاران حصولی تولیدی را به ما تحویل نمی‌دهند.

خالقی تصریح کرد: امسال خرید تضمینی ۸۲۰ هزار و ۶۷۴ تن گندم و ۸۳ هزار و ۸۲۱ تن کلزا از کشاورزان گلستانی انجام و ۱۰۰ درصد مطالبات آن‌ها پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار