مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: قیمت امسال خرید تضمینی سیب زمینی در گلستان در کمیسیون کشاورزی استان گلستان تعیین و اعلام شد.

قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی در گلستان اعلام شد

به گزارش گلستان 24، محمدرضا عباسی صبح امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: قیمت امسال خرید تضمینی سیب زمینی در استان گلستان از کشاورزان هر کیلوگرم 320 تومان تعیین شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت سیب‌زمینی، امسال در استان گلستان 5 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‎شود از این سطح یکصد و 25 هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: هر سال حدود 6 تا هشت هزار هکتار سیب زمینی در گلستان کشت و حدود 130 تا 150 هزار تن محصول در سه دوره بهاره، تابستانه و پاییزه تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: گلستان به لحاظ میزان تولیدسیب زمینی اگرچه در جایگاه دهم کشوری است اما به لحاظ اهمیت زمان برداشت دررتبه اول کشوری قرار دارد.

عباسی گفت: اهمیت تولید این محصول در گلستان به این علت است که سیب زمینی گلستان درست زمانی به بازار عرضه می‌شود که در دیگرمناطق کشور این محصول تولید نمی‌شود.

رئیس اتحادیه سیب زمینی کاران استان گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه سیب‌زمینی که هم اکنون در بازار است محصول سال گذشته است، گفت: برداشت محصول امسال از حدود 20 روز آینده در استان گلستان آغاز می‌شود.

رمضان مقصودلو افزود: با توجه به اینکه سیب زمینی بهاره استان گلستان زمانی برداشت می شود که در هیچ کجای کشور هنوز برداشت آغاز نشده و به مدت یک ماه استان گلستان سیب زمینی تازه کشور را تأمین خواهد کرد.

یوسفی رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت صادراتی سیب زمینی گلستان گفت: پارسال 30 هزار تن سیب زمینی تولیدی استان گلستان به ارزش بیش از36 میلیون تومان صادر شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار