رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش آمار مصدومان زلزله رامیان به ۳۴ نفر خبر داد.

آمار مصدومان زلزله رامیان به ۳۴ نفر افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد جواد مقسمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پس از وقوع زلزله در رامیان ۳۴ نفر بر اثر ترس از زلزله و در هنگام فرار مصدوم شدند.

او افزود: از این تعداد ۱۷ مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۷ مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند و هم اکنون فقط یک مصدوم در بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس بستری است.

مقسمی با بیان اینکه این حادثه، مصدوم بدحال و یا فوتی نداشت، گفت: در لحظات اولیه پس از وقوع زلزله، مرکز EUC یا اتاق مدیریت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد.
او ادامه داد: با استان‌های همجوار مذاکراتی انجام شده تا درصورت نیاز ۵ آمبولانس از استان مازندران به استان گلستان اعزام شده و بیمارستان شهرستان بهشهر هم به عنوان بیمارستان کمک کننده انتخاب شد.

او گفت: استان سمنان هم در خصوص اختصاص بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و هلی کوپتر امداد هوایی این استان سمنان اعلام آمادگی کردند تا درصورت لزوم در حادثه زلزله کمک کنند.

مقسمی ادامه داد: ضمن اینکه از زمان وقوع زلزله تا الان ۵۳ پایگاه اورژانس استان گلستان، همه بیمارستان‌های استان گلستان نیرو‌های مازاد در خدمات رسانی امدادی نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار