سرپرست فوریت‌های پزشکی گلستان:

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۵ پد بالگرد در بیمارستان های گلستان احداث می شود.

۵ پد بالگرد در بیمارستان های گلستان احداث می شود

به گزارش گلستان24؛ علی رضا کمال غریبی، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: در سال ۵۴ مرکز اورژانس در تهران شکل گرفت و سال ۵۵ در گرگان و گنبد تأسیس شد ولی بعد از انقلاب توسعه یافت و به عنوان مرکز حوادث و مدیریت پزشکی مطرح شد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران هایی چون سیل، زلزله وغیره، پدافند غیرعامل، اورژانس، مدیریت مناسبت هایی هم چون اربعین از وظایف ماست.

کمال غریبی گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار جمعیت داریم و با مناطق کوهستانی، ساحل، مرز ترکمنستان و غیره گستردگی جغرافیایی داریم که باید برنامه ریزی هایی در این زمینه صورت پذیرد.

وجود ۵۰ آمبولانس فعال در گلستان

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: ۵۳ پایگاه اورژانس و ۵۰ دستگاه آمبولانس فعال و ۴۰ دستگاه پشتیبان داریم و سه مرکز پیام در گرگان، گنبد و بندرترکمن مستقر هستند.

کمال غریبی با بیان این که ۶ مناطق روستایی و صعب العبورداریم که پایگاه در آنجا مستقر است، اضافه کرد: آمبولانس های ما به دستگاه هایی که نیاز به خدمت رسانی است، مجهز هستند.

وی افزود: در تحول نظام سلامت با پیگیری های دکتر فاضل، استاندار و غیره امکاناتی برای استان در نظر گرفته شد و به زودی پنج پد بالگرد در بیمارستان می سازیم.

کمال غریبی افزود: با توجه به جمعیت، تعداد تماس ها به مراکز ما زیاد است و کارشناسان ما با مدارک دانشگاهی و آموزش های دیده شده، خدمت رسانی می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار