نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه ریلی اینچه‌برون و اتصال آن به خطوط کشورهای اوراسیا همواره نقش بسزائی در اقتصاد استان و منطقه ایفا می‌کند.

رشد اقتصاد گلستان با ایجاد خطوط ریلی بین‌المللی اینچه‌برون/ اتصال گلستان به کشورهای اوراسیا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی شامگاه یک‌شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل راه آهن شمال‌شرق دو در خصوص حوزه ریلی اینچه‌برون و بررسی مراودات تجاری با کشورهای سی‌آی‌اس اظهار کرد: این حوزه همواره در جابه‌جایی کالا و محموله‌های داخلی و خارجی حائز اهمیت است زیرا تجار و بازرگانان با استفاده از این خطوط ریلی محموله‌های خود را ارزان‌تر، امن‌تر و در ابعاد بیشتر حمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما با افزایش صادرات و انجام مراودات از طریق ریلی، انشاالله در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی منطقه شده و این شکوفایی می‌تواند باعث ساخت انبارها، سیلوها و احداث مراکز دپوی بار شود که این به نوبه یکی از مهمترین ویژگی وجود و ایجاد خطوط ریلی بین‌المللی اینچه‌برون استان گلستان است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال‌شرق دو نیز در این دیدار گفت: ایستگاه و پایانه بین‌المللی اینچه‌برون استان گلستان دروازه ورود به کشورهای سی‌آی‌اس و آسیای‌میانه است و در حال حاضر نیز بخشی از مبادلات بازرگانی میان ایران و کشورهای اوراسیا از طریق این کریدور ریلی انجام می‌شود.

*  ارتباط استان گلستان با کشورهای آسیای‌میانه از طریق راه آهن بین‌المللی اینچه‌برون موقعیت مناسبی برای تجار و بازرگان برای صادرات و ترانزیت کالا فراهم کردند

محسن اعتماد اظهار کرد: ارتباط استان گلستان با کشورهای آسیای‌میانه از طریق راه آهن بین‌المللی اینچه‌برون برقرار است و موقعیت مناسبی برای تجار و بازرگان بخش خصوصی به منظور صادرات، واردات و ترانزیت کالا و حتی سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با اتصال خط عریض و تکمیل این خطوط راه‌آهن و اتصال آن به خط ریلی کشورمان، فرصت سرمایه‌گذاری بیش از پیش در این حوزه ریلی راه آهن منطقه شمالشرق دو بیشتر فراهم شود.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال‌شرق دو افزود: تجار و بازرگانان و شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند با شناسایی دقیق نیازهای بازارهای هدف، صادرات و مراودات را شتاب دهند و در ابعاد بزرگ‌تر به مراودات کالا از طریق این حوزه ادامه و بیش از پیش فعال‌تر باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار