مردم کردکوی در انتظار رأی استانداری

کردکوی شهری با 37 هزار نفر جمعیت مهد تمدن تاریخی و فرهنگی با قدمت تاریخی در غرب استان گلستان، بعد گذشت مدت زیادی از عزل شهردار هنوز قیافه شهردار جدید خود را به به خود ندیده است؛ چرا؟

انتخاب شهردار کردکوی پروژه ای طاقت فرسا در تاریخ این شهر

به گزارش گلستان 24، شهردار به عنوان یک عنصر از مدیریت‌ شهری در اداره شهر در سطح محلی نقش مهمی را بر عهده دارد.

وجود شهردار در هر شهر می‌ تواند نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در شهر باشد.

از آن جا که وضعیت شهرها در رشد اقتصادی کشور عاملی تعیین کننده محسوب می شود، پس برای رفع موانع و مشکلات فراروی شهرها، وجود مدیریت شهر (شهردار) لازم و ضروری است.

مدیریت شهر (شهردار) به عنوان یک رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات بوجود آمده در جامعه نقش مهمی به‌ عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌ کند.

??????????

راهبرد توسعه شهر همراه با مدیریت شهری رویکرد جدیدی است که در کمتر از یک دهه اخیر وارد ادبیات توسعه شهری دنیا شده و اخیرا در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وجود مدیریت شهر (شهردار) موجب رشد اقتصاد محلی و کاهش مداوم و نظام مند فقر در نواحی شهری می شود.

از ابتدای روی کار آمدن شوراهای شهر در استان گلستان بالاخص شهر کردکوی با مواردی روبه رو شد که شاید کمتر کسی این اتفاقات را پیش بینی می کرد. اتفاقاتی که اگرچه به سوژه رسانه های محلی تبدیل گشت اما به شدت مردم شهر کردکوی را نگران کرده است.

09032010010

در ایران اسلامی برخی شهرها از نظرهای مختلف، جالب توجه هستند که در این میان شاید بشود عنوان «تنها شهر بدون شهردار ایران» را به کردکوی داد. معضلی که در سالهای اخیر گریبانگیر مدیریت شهرهای ایران شده است.

کردکوی شهری با 37 هزار نفر جمعیت مهد تمدن تاریخی و فرهنگی با قدمت تاریخی در غرب استان گلستان، بعد گذشت مدت زیادی از عزل شهردار هنوز قیافه شهردار جدید خود را به به خود ندیده است؛ چرا؟

کردکوی شهری با جاذبه فرهنگی و گردشگری غرب استان گلستان چرا سال 1394 را بدون شهردار سپری کرده است؟

???????????????????????????????

مردم این شهر نیز با این وجود صبوری می‌کنند. این صبوری حد و اندازه ای دارد.

علت اختلاف کجاست؟ شورای شهر؟ یا استانداری؟

???????????????????????????????

طرح های عمرانی در این شهر متوقف شده است. خبر دارید؟ یا برایتان مهم نیست؟

نکند استانداری به این نتیجه رسیده است شهر بدون شهردار بهتر است که انتخاب شهردار این شهر اینقدر طولانی شده است؟

نداشتن شهردار کم کم نُقل محافل خبری شده، حتی بعضی از مردم شهر فراموش کردند که شهر شهردار می خواهد. نکند آقایان هم به همین نتیجه رسیده اند؟

بنابراین شایسته است حتی در صورت نیاز با برگزاری جلسات فوق العاده برای معرفی شهردار انتخاب شده، انجام وت عیین گردد قبل از آنکه وضعیت بدی برای شهر کردکوی رخ دهد./رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار