برای اولین بار در کشور، طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت در استان گلستان افتتاح شد.

طرح مشوق های بیمه ای به صورت پایلوت در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت در استان گلستان، روز گذشته (دوشنبه) به صورت ویبنار با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مدیرکل بیمه سلامت استان، فرماندار آق قلا و جمعی از مدیران مربوطه، افتتاح شد.

این طرح به صورت پایلوت در روستای کُر شهرستان آق قلا، شروع شده است.

گفتنی است این طرح با مشارکت بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان در استان اجرا می شود و چهار عامل پر خطر مسبب بیماری های قلبی عروقی شامل چاقی، فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا در افراد، مورد بررسی و رصد قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در این ویبنار گفته بود: طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت با همکاری سازمان بیمه سلامت استان گلستان به بحث خودمراقبتی در حوزه سلامت می پردازد.

عبدالرضا فاضل افزود: این طرح با هدف خودمراقبتی به عنوان به صرفه ترین پوشش همگانی سلامت برای گروه های سنی ۳۰ تا ۶۰ سال که دارای بیماری فشارخون بالا، قندخون و بیماری های قلبی- عروقی دارند، اجرا می شود.

وی بیان کرد: مطمئناً با اجرای این طرح شاهد کاهش درصد مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیردار خواهیم بود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان هم گفت: طرح مشوق های بیمه‌ای جهت خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا شد.

مهراد کمانگری افزود: این طرح یک طرح مترقی و پیشرفته است که در چند کشور غربی اجرا شده و با هدف گسترش سلامت همگانی و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی اجرا می شود.

کمانگری ادامه داد: براساس بررسی‌ها پرفشاری خون، دیابت، افزایش چربی و چاقی عامل بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر هستند بنابراین برای کنترل این بیماری ها طرح مشوق های بیمه ای توسط سازمان بیمه سلامت شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمه شدگان روستایی، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان مشمول این طرح می شوند.

کمانگری گفت: این طرح ابتدا از روستای کُر آغاز شده و در ادامه کل استان را پوشش خواهد داد.

وی اضافه کرد: در این طرح به افرادی که برای گرفتن خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کرده و یا برای تعویض و تمدید دفترچه مراجعه می کنند، پیشنهاد می شود با خودمراقبتی جلوی بیماری خود را گرفته و از بسته های تشویقی بهره مند شوند.

کمانگری اضافه کرد: گزینه های متعددی در حال حاضر به عنوان مشوق های بیمه ای پیشنهاد شده مانند، تخفیف در میزان حق بیمه و فرانشیز که پس از تصویب نهایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین برای بیمه شده روستایی که حق بیمه آنها رایگان است، بسته های سلامت شامل تجهیزات کنترل فشار خون و قند خون و یا کلاس های ورزشی، رایگان درنظر گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار