مدیرکل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح مشوق بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت سلامت در استان خبرداد.

اجرای طرح مشوق های بیمه ای در گلستان / ۴ بیماری کنترل می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مهرداد کمانگری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: طرح مشوق های بیمه‌ای جهت خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح یک طرح مترقی و پیشرفته است که در چند کشور غربی اجرا شده و با هدف گسترش سلامت همگانی و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی اجرا خواهد شد.

کمانگری ادامه داد: براساس بررسی‌ها پرفشاری خون، دیابت، افزایش چربی و چاقی عامل بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر هستند بنابراین برای کنترل این بیماری ها طرح مشوق های بیمه ای توسط سازمان بیمه سلامت شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمه شدگان روستایی، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان مشمول این طرح شده و ظرف چند روز آینده در گلستان افتتاح خواهد شد.

کمانگری گفت: این طرح ابتدا در یک شهر و در چهار ماه آینده در پنج شهر استان اجرایی شده و ظرف سه ماه آینده کل استان را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: در این طرح به افرادی که برای گرفتن خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کرده و یا برای تعویض و تمدید دفترچه مراجعه می کنند، پیشنهاد می شود با خودمراقبتی جلوی بیماری خود را گرفته و از بسته های تشویقی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: این مشوق ها شامل تخفیفات بیمه ای، ارائه بسته های سلامت، پرداخت هزینه های باشگاه و غیره خواهد بود که با توجه به خوداظهاری و کسب امتیاز به افراد ارائه می شود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک هم از تیرماه در همه مراکز طرف قرارداد اجرا شده و تا پایان سال باید ۸۰ درصد موسسات به این سامانه متصل شوند.

طبق گفته کمانگری طرح نسخه پیچی الکترونیک هم تا پایان سال ۱۰۰ درصد اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار