در راستای نظارت بر پروتکل های بهداشتی، تیم سه نفره متشکل ازمعاون سلامت و تندرستی وکارشناسان اداره کل آموزش و پرورش گلستان از مدارس شهرستان بازدید کردند.

بازدید معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان از مدارس بندرترکمن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن،  صبح دوشنبه 17شهریور 99 با حضور رضا طبرسا معاون سلامت و تندرستی وکارشناسان اداره کل آموزش و پرورش گلستان باهدف بررسی عملکرد مدیران  در بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید  و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از کلاس درس  مدارس روستایی و شهری این شهرستان بازدید صورت گرفت.  

رضا طبرسا معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و قدردانی از تلاش  واهتمام والای مدیران و معلمان در  تمهید مقدمات بازگشایی مطلوب مدارس استان اظهار داشت: طبق مشاهدات میدانی در این بازدیدها، حضور دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی بسیار فراتر از حد انتظار بود و لذا شایسته است بیش از پیش نسبت به رعایت تمامی دستورالعمل های  بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت متبوع تلاش نمود تا دغدغه اولیاو مربیان در زمینه حضور دانش آموزان هرچه سریع تر مرتفع گردد.

 وی در ادامه با تاکید بر رعایت فاصله مناسب میز و نیمکت های دانش آموزی گفت: باید نحوه ورود و خروج دانش آموزان و مدیریت زنگ تفریح به گونه ای باشد تا فاصله اجتماعی مناسب ایجاد گردد.

طبرسا در  ادامه  با حضور در شورای معلمان این مدارس اظهار داشت: دروضعیت زرد شهرستان،  میزان حضور دانش آموزان در کلاس  درس در هرزنگ در دوره ابتدایی 20دقیقه  و در دوره متوسطه حداکثر 35 دقیقه بوده و تخطی از این  دستور العمل ممنوع است، در ادامه جلسه در مورد بررسی شیوه نامه بازگشایی مدارس و اجرای پروتکل بهداشتی مدارس بحث و گفت و گو شد.

ایشان در ادامه اظهار داشت: مرحله اول بازدید ها در 15شهریور 99 همزمان با بازگشایی مدارس و دومین مرحله  نظارت بر عملکرد  مدیران مدارس امروز دوشنبه 17شهریور99 در قالب تیم های سه نفره اداره کل به منظور نظارت بر اجرای مطلوب پروتکل های بهداشتی و حسن اجرای دستورالعمل بازگشایی مدارس در شهرستان ها صورت گرفت و این بازدیدها به طور مستمر در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

مسعود ایمری مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این جلسه با در نظر گرفتن شرایط بیماری کرونا گفت: خوشبختانه در اولین روز بازگشایی مدارس شاهد رعایت  کامل پروتکل ها توسط معلمان، دانش آموزان و دیگر عوامل مدرسه بودیم که امیدواریم در ادامه نیز اینگونه باشد.

شایان ذکر است مرکز پاسخگویی به سوالات در خصوص بازگشایی و ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان گلستان با  شماره تماس 59771-017  راه اندازی گردیده  که از تاریخ 18 شهریور لغایت 31شهریور 99 همه روزه  به جز ایام تعطیل  از ساعت 8صبح  الی 14آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات هم استانی های گرامی خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار