معاون آموزش و پرورش:

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: المپیاد درون‌مدرسه‎ای فاصله بین والدین و مدرسه را کم می‌کند

المپیاد درون‌مدرسه‎ای فاصله بین والدین و مدرسه را کم می‌کند

به گزارش گلستان 24، مهرزاد حمیدی امشب در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی، کارشناسان، مربیان تربیت‌بدنی و سلامت استان گلستان که در کانون طه‎ شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ما باید بیندیشیم سیاست‎ها، منطق حرکتی ما در سلامت وزارت آموزش و پرورش چیست؟ و این مهم باید در بین معلمان تربیت‌بدنی مطرح شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فراگیر کردن فعالیت‎ها سیاست دیگر است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شایستگی پایه و مسائل اخلاقی اشاره می‎شود  اخلاق‎مداری جزو سیاست‌های آموزش و پرورش قرار دارد.

حمیدی با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان و نهضت داوطلبی در ورزش از موضوعاتی است که در آموزش و پرورش به آن توجه شده، افزود: مشارکت والدین و هیئت‎های ورزشی از جمله برنامه‎های ما است و تفاهم‎نامه‎هایی را در این راستا با وزارت ورزش و حوزه سلامت امضا کردیم.

سنگینی نگاه ورزش کشور بر دوش معلمان تربیت‌بدنی است

وی با بیان اینکه سنگینی نگاه ورزش کشور بر دوش معلمان تربیت‌بدنی است، افزود: اگر خروجی آموزش و پرورش دانش‌آموزی با مهارت ورزشی نباشد خزانه ورزشی کشور را نمی‎توانیم توسعه بدهیم.

معاون آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه سیاست‎های ما باید مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار بگیرد، افزود: کیفیت‌محور کردن فعالیت‎ها یکی دیگر از برنامه‎های ما است و کیفیت با توجه به جامعه هدف تامین می‎شود و باید فعالیت‎هایی تدوین کنیم که دانش‌آموز احساس رضایت کند.

حمیدی با بیان اینکه 3 میلیون و 500 دانش‌آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای گنجانده شده، یادآور شد: با شعار «به مدرسه باز می‌گردیم» فعالیت‎های تربیت بدنی را به درون‌مدرسه‎ سوق دادیم و المپیاد درون‌مدرسه‎ای را با  هدف راه‎اندازی نهضت درون‌مدرسه‎ای برنامه‎ریزی کردیم.

معاون آموزش و پرورش بیان داشت: ما باید اعتماد به نفس را به دانش‌آموز بدهیم و باید میدان‎های پرورش، هویت و شخصیت را در ضمیر دانش‌آموزان پرورش دهیم.

المپیاد درون‌مدرسه‎ای فاصله بین والدین و مدرسه را کم می‌کند

وی با بیان اینکه المپیاد درون‌مدرسه‎ای فاصله بین والدین و مدرسه را کم کرد، اذعان کرد: نرخ نشاط با المپیاد در مدرسه افزایش پیدا خواهد کرد و ما احتیاج به فعالیت‎های مکملی داریم که جمعیت کثیری از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد.

حمیدی به طرح حیات پویا اشاره کرد و افزود: باید طرح حیات پویا جدی گرفته شود و این طرح در کشورهایی که دانش‌آموزان آن مشکل افزایش وزن پیدا کرده بودند اجرا شده است.

هفته آینده طرح کانون‌های درون‌مدرسه‌ای ابلاغ می‎شود

معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح کانون‎های ورزشی درون‌مدرسه‎ای ابلاغ خواهد شد، بیان داشت: یکی از معلمان محوری یک کانون تشکیل می‎دهد و این کانون به کانون برون‌مدرسه‎ای و هیئت‎های استانی غربال می‎شود.

وی با بیان اینکه سلامت دهان و دندان یکی از تفاهم‌نامه‎های ما در آموزش و پرورش با حوزه سلامت است، بیان داشت: دانش‌آموزان زیر 12 سال در این طرح قرار می‌گیرند و باید شش دندان پوسیده و شکسته یا افتاده دانش‌آموزان 12 ساله به عدد یک میانگین جهانی برسد.

ارسال نظر

آخرین اخبار