مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه های گلستان فعال شده است.

نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌های گلستان اجرا شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مهراد کمانگری صبح چهارشنبه در حاشیه رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگاران استان اظهارکرد: نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه های گلستان فعال شده است و تا تاریخ ۹ آذر امسال باید ۸۰ درصد مراکز خصوصی را زیر بار این طرح ببریم.

کمانگری اضافه کرد: تاکنون در ۳۸۹ مطب پزشکی از مجموع ۳۸۹ مطب و در ۱۴۷ داروخانه از ۲۰۱ داروخانه و تمام مراکز تصویربرداری این طرح اجرا شده است‌.

وی ادامه داد: در گذشته  برای تایید داروهای گران قیمت از سامانه تایید دارو استفاده می شد  که در حال حاضر سرویس‌های آن در نسخه الکترونیکی هم وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در نتیجه هم سرویس تایید دارو و هم نسخه الکترونیکی به داروخانه‌ها ارائه شده و نیازی به استفاده داروخانه‌ها از پنل بیمه استفاده وجود ندارد و به راحتی می توانند  با سامانه‌های خود خدمات  ارائه خدمت کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور از سال ۸۳ بر زمین مانده بود که با وجود تمام مشکلات این موضوع محقق شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: باید توجه داشت که در شرایط سخت اقتصادی نمی‌توان هر عمل جراحی را انجام داد در صورتی که این اقدامات سریع‌تر و در دوران طرح تحول سلامت انجام می‌شد، گام‌های بزرگ‌تری برداشته می‌شد.

وی گفت: مسلما تغییر رفتار مقاومت‌هایی به همراه خواهد داشت که در این زمینه باید با شرکای کاری صحبت و مشورت کنیم تا در نهایت روش مناسبی انتخاب شود.

کمانگری بیان کرد: سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی به طور کامل اجرا شده و در بیمارستان‌های خصوصی به صورت پایلوت در حال انجام است؛ به نحوی که در تولید زیرساخت‌ها اقدامات بزرگی انجام شده است.

کمانگری افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیردولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ هم تا پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار