مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: بیماران کرونایی بیمارستان‌های استان به پلاسمای خون بهبود یافتگان، نیاز دارند.

نیاز بیماران کرونایی گلستان به پلاسمای بهبود یافتگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ بنی عقیل مدیر سازمان انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: بیمارن کرونایی که در بیمارستان‌های استان بستری هستند به پلاسمای بهبود یافتگان بیماری نیاز دارند از این رو از بهبود یافتگان درخواست می‌شود برای اهدای پلاسمای خوان خود به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

او گفت: از بهبود یافتگان، ابتدا آنتی بادی خون بهبود یافتگان بررسی می‌شود و چنانچه پلاسمای آنتی بادی آن‌ها در سطح پایین باشد خونگیری انجام نمی‌شود و یا اگر هم انجام شد در سایر بخش‌های مورد نیاز استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی نیاز است افزود: مصرف فرآورده‌های خونی همیشگی و روزانه است و تعطیلاتی در این زمینه وجود ندارد.

بنی عقیل افزود: همچنین عمر پلاکت خون ۳ روز است و اگر کسی پس از این مدت برای اهدای پلاکت خون مراجعه نکند بیماران نیازمند، پلاکت نخواهند داشت.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فقدان اتوبوس سیار در استان افزود: استان گلستان تنها استانی است که اتوبوس سیار برای خون گیری و مستقر شدن در روستا‌ها را ندارد و درگذشته یک اتوبوس وجود داشت که حالا فرسوده شده و قابلیت استفاده ندارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: مردم برای اهدای خون نگران نباشند همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و هنگام مراجعه به سازمان معاینه و چکاپ کامل می‌شوند و از سلامت خونی خود مطلع می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار