حق شناس گفت: بروکراسی اداری را برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله در شهرستان رامیان کنار گذاشتیم تا روند بازسازی به فصل زمستان برخورد نکند.

سرعت بخشیدن به روند بازسازی واحدهای خسارت دیده/ آمادگی بنیاد مسکن برای ارائه تسهیلات به واحدهای ناایمن روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شب گذشته(چهارشنبه 19 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به به آخرین وضعیت زلزله زدگان رامیانی اظهار کرد: یک ساعت پس از زلزله 5.1 ریشتری رامیان دهیاران، شوراهای محل و شورای تأمین شهرستان پای کار آمدند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: هلال احمر و اورژانس کمتر از دو ساعت مصدومان را مداوا کردند و دستگاه های خدمات رسان در طول 24 ساعت به وظایف اصلی خود و وصل مجدد انشعابات عمل کردند.

 

حق شناس تأکید کرد: کمتر از 24 ساعت کلنگ نخستین واحد مسکونی تخریب شده بر اثر زلزله در روستای قورچای رامیان بر زمین خورد و کار ساخت و ساز این واحد آغاز شد.

 

وی یادآور شد: عوامل بنیاد مسکن در حال تشکیل پرونده هستند و حتی قبل از تشکیل پرونده پی کنی را بنیاد مسکن آغاز کرده است تا کار ساخت و ساز واحدهای خسارت دیده از زلزله به فصل زمستان نرسد.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: اگر ساخت و ساز به فصل زمستان برسد روند کار به کندی پیش خواهد رفت لذا بروکراسی اداری را کنار گذاشتیم چرا که در حال حاضر 50 خانواده در روستای قورچای و 20 خانوار در روستاهای دیگر در چادر زندگی می کنند.

 

حق شناس بیان کرد: 65 هزار خانه قبل از سال 95 مقاوم سازی شده است و بخشی دیگر نیز در سیل اخیر مقاوم سازی شد و در حال حاضر 110 هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد و در روستاهای زلزله زده به واحدهایی خشتی و گلی که حتی آسیب جدی ندیده باشد نیز تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی اختصاص یابد.

 

وی افزود: خانه هایی که در زلزله اخیر تخریب شده است شناژ افقی و عمومی ندارد و اگر قدرت زلزله بیشتر بود قطعاً این واحدهای مسکونی بر سر مردم خراب می شد.

 

استاندار گلستان گفت: نباید منتظر سیل و زلزله و حوادث دیگر باشیم و سپس برای مقاوم سازی واحدهای ناایمن تدبیر کنیم، به طور قطع از هم اکنون باید کار مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را آغاز کنیم.

 

حق شناس بیان کرد: بیش از 100 چادر بین زلزله زدگان رامیانی توزیع شده است و روز اول و دوم غذای گرم در بین افراد منطقه زلزله زده سرو شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار