تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون، دانشجویان و برخی از مردم گلستانی درپی اهانت نشریه‌ای هتاک فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر‌(ص)برگزارشد.

فریاد اعتراضی طلاب و روحانیون گلستانی در پی اهانت شارلی ابدو

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ پیش از ظهر امروز؛ طلاب و روحانیون استان گلستان در اعتراض به اقدام هتاکانه نشریه‌ای فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر‌(ص) با تجمع در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان در این آیین ضمن تاکید بر اینکه آمریکا ، رژیم صهیونیستی  و اروپایی ها بخاطر عجز و دشمنی از اسلام دست به  این هتاکی می زدند.

 طلاب  و روحانیون استان گلستان با سردادن شعارهایی مانند «اللله اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ،« سفرات فرانسه تعطیل باید گردد»، «سکوت هر مسلمان اهانت است به قرآن» «سفیر این سفارت اخراج باید گردد»، «فرانسه جنایت می‌کند آمریکا حمایت می‌کند»، «سازش با دشمنان نقشه خائنان است»، «اهانت به قرآن مایه ننگ دوران»، «مرگ بر فرانسه»، «دشمن جسارت می کند، مکرون حمایت می کند» انزجار خود را از شیطان بزرگ و ایادی خارجی و داخلی‌اش نشان دادند.

طلاب گلستانی با بیان اهداف شوم استکبار جهانی در توهین به مقدسات اسلام، گفتند: این نخستین بار نیست که در کشورهایی که داعیه آزادی بیان دارند این توهین ها می شود این درحالی است که جایگاه قرآن با این توهین ها خدشه دار نمی شود .

آنها ادامه دادند : ترس غربی ها از گسترش اسلام در کل جهان موجب این اهانت ها می شود و این نشان پویایی دین اسلام است.

آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست/در برابر اهانت به پیامبر اکرم سکوت می کنند اما نویسندگان هلوکاست را به داده می کشانند

حجت الاسلام سید رضا طاهری در حاشیه این تجمع ر گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: اهانت به پیامبر اکرم اتفاقی که دل دنیای اسلام را به درد آورد .

وی افزود: اهانت به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) و همچنین به کتاب مقدس الهی قرآن کریم در این ایام،  همه عالم اسلام را به جوش و خروش آورد.

این استان حوزه تاکید کرد: حوزه علمیه هم در این زمینه احساس وظیفه خاص دارد و بعنوان طلاب علوم دینی،  کسانی که راه پیغمبر اسلام و اهل بیت را ادامه می دهند همانطور که امیر المونین و اهل بیت تمام تلاششان این بود که نام و یاد پیغمبر و راه قرآن کریم در ذهن ها بماند و در سینه ها ثبت و ضبط شود این وظیفه به عهده ما است.

وی با بیان اینکه خداوند نام پیغمبر را رفیع قرار داده (و رفعنا لک ذکرک) و این نام رفیع خواهد ماند، تصریح کرد: اگر می بینیم امروز دشمنان دست به چنین کارهای سخیفی میزنند علتش این است که نمی توانند عظمت پیغمبر را  تحمل کنند.

طاهری بیان کرد: اسلام، قرآن  و پیغمبر اکرم در حال محبوب ترشدن هستند و همین محبوبیت باعث می شود که دست به چنین کارهایی بزنند اما نمی دانند که اسلام روز به روز رشد می کنند وگرنه نیاز به چنین کارهایی نبوده و این نشانه خوبی برای ماست .

وی با بیان اینکه توهین به پیامبر اکرم(ص) نشان داد که این آزادی بیانشان دروغی بیش نیست ، تاکید کرد: کسانی که در قضیه هلوکاست نویسنده ها را به دادگاه کشاندند اما در قضیه اهانت به یک پیامبرعظیم الشان که جمع زیادی از مسلمین پیرو آن هستند ، ساکت نشستند و هیچ عکس العملینشان نداده و عملاحمایت کردند، بدانند دنیای اسلام بیکار نمی نشینند و حتما در این زمینه اقدام خواهد کرد.

در پایان این مراسم،  پیام مقام معظم رهبری در محکومیت اهانت به حضرت پیامبر اعظم (ص) قرائت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار