اصغر زنگانه، استاددانشگاه، مدرس قرآن وبرادر دو شهید:

تشریح سیاسی موضوع توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، از زبان حاج اصغر زنگانه، یکی از اساتید قرانی و مدرسین دانشگاه:

آن ها می دانند که پیامبر ما پیامبر رحمت، دانایی ومعرفت  است، بنابر این باید جلوی آن را بگیرند

حاج اصغر زنگانه، استاد دانشگاه، مدرس قرآن، برادر دو شهید و فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درمورد هتاکی و توهین مجله شارلی ابدو فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، در معرفی پیامبر اسلام (ص) می فرماید: «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه الحسنه» و همچنین میفرماید: «محمد رسول الله والذين معه اشداء على الكفار رحماء بينهم». خداوند در قرآن کریم، پیامبر را برترین الگو و نمونه برای بشریت و مسلمین نام می برد و از یک طرف هم به  مسلمانان می گوید اگر مدعی هستید که این الگو را پذیرفته اید، باید اثر آن را در وجود خود مشاهده کنید. اثرش این است که شما باید با همه مسلمین در سراسر دنیا مهربان، و با دشمنان اسلام شدید باشید.

مدیر سابق مدیر دارالقرآن نورالثقلین، در ادامه گفت: خداوند میفرماید:« وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ » هر کس که به غیر از حکومت اسلام رفتار کند کافر است.« وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظالمون». هر کس به غیر از حکومت اسلام حرکت کند ظالم است.« ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الفاسقون» هر کس به غیر از حکومت خدا حرکت کند فاسق است. اول مبانی نظری را مطرح می کند و می فرماید کفر. بعد مبانی عملی را مطرح کرده( ظلم) و در نهایت همگانی شدن این ظلم را بیان می کند که همان فسق است.

وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اسلام در عرصه بین المللی دقیق تر معرفی شد، افزود:  به این معنا که اسلام، دینی است که می تواندحاکمیت داشته باشد و زندگی مردم را مدیریت کند. زیرا  آیات قران نیز حاکمیت های غیر خدایی را در راستای آفرینش و خلقت ندانسته و آن را باطل می داند. انقلاب اسلامی ایران که روی کار آمد این تفکر را که دنیا  فقط باید در دست تفکرات ایسم مدار اداره شود کنار زد و با تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، آن هم در کمترین مدت و با بهترین شکل انتخابات و مردم سالاری، به دنیا نشان داد که می شود و اسلام برای زندگی مردم است. زیرا اگر به  خدایی که دنیا را با این عظمت آفریده و مهندسی کرده است،  شک کنیم که برای اداره آن طرح ندارد، وی را نشناخته ایم. وقتی راه خدا را انتخاب کردیم پاداش می گیریم. «إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً كَبِيراً»

200806011374

زنگانه با اعتقاد به این که بعد از مطرح کردن این موضوع از سوی انقلاب اسلامی، رشد اسلام در دنیا فزاینده شد، ادامه داد: برای آن که بتوانند جلوی رشد اسلام را بگیرند، جنگ تحمیلی و گروهک ها را راه انداختند. فرقه های وهابی را تشویق و ترغیب کردند. طالبان و جنگ های داخلی جهان اسلام را راه اندازی کردند. به نام اسلام تروریست را برپا کردند تا اسلام هراسی کنند. اما باز مدیریت زیبای جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، دنیا را به سمتی برد که این حرکت استکبار هم به ضررشان تمام شود. لذا مجبورند که هر بار یک سناریو درست کنند. سناریو یازده سپتامبر که از نظر علمی، ساختمان های دوقولو به صورت کاملا مهندسی شده خراب شد و در آن روز هیچ یهودی داخل ساختمان نبوده است! و این یک سناریو از قبل تعیین شده بوده تا به جهان اسلام حمله کنند و بعد هم جریان جنگ عراق و سوریه که با مدیریت سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در حال شکست خوردن است. باید سناریو جدید دست کنند و این سناریو جدید تقویت جریانات انحرافی است که در دنیا راه اندازی کرده اند.

وی در شرح این سناریو گفت: یک جبهه تشکیل می دهند و می گویند که ضد تروریست هستیم، اما در عمل می بینیم که هواپیما های آن ها برای تروریست ها اسلحه ، امکانات و مواد غذایی میفرستد. در عرصه بین المللی در یکی از مجلات ورشکسته خود به رئیس این تروریست ها توهین می کنند، و بعد به مرکز این دفتر حمله نظامی کرده و کارمند بیچاره چند ملیتی آن را می کشند. در دنیا جو راه می اندازند که این ها طرفداران همان رئیس تروریست ها بوده اند. مدت زیادی نمی گذرد که در همان مجله، به پیامبر اسلام  (ص) توهین می شود.  در این اتفاق، این معنا خوابیده است که این مجله که به داعش  و پیامبر اسلام (ص) توهین می کند، این دو را هم سنگ هم قرار می دهد. یعنی پتانسیل قوی جهان اسلام را به سمت داعش و اسلام امریکایی که خودشان تولید کرده اند، هدایت می کند. از طرف دیگر هم یک راهپیمایی بزرگ در فرانسه راه می اندازند و همه سران کفر در آن جمع شده و یک جبهه جهانی بر علیه اسلام ناب درست می کنند.

آن ها می دانند که پیامبر ما پیامبر رحمت، دانایی، معرفت و است، بنابر این باید جلوی آن را بگیرند.  از یک طرف جهان غیر اسلام را با این جریان متهد می کنند، تروریست و اسلام هراسی، و از یک طرف هم جهان اسلام را به سمت داعش، که همان اسلامی است که خودشان درست کرده اند، سوق می دهند.

CIMG2908

زنگانه با بیان این که وظیفه ما این است ، باب رحمت اسلام را بیشتر به دنیا معرفی کنیم، افزود: یکی از منابع معتبری که هیچ خدشه ای به آن وارد نیست، قران مجید است. قران پیامبر ما را بسیار خوب معرفی کرده است. بیش از پنج جا به دقت نام ایشان را معرفی کرده و از ضمایر ایشان نام برده است. خیلی از جا ها هم از ضمایر ک و انت استفاده کرده است. وظیفه نویسندگان و گویندگان است که این آیات قران را استخراج کرده و پیامبر اسلام (ص) را معرفی کنند. ایشان از زبان امام علی (ع) و ائمه اطهار نیز و همچنین اصحاب پیامبر(ص) معرفی شده است. کتاب های بسیاری در باب معرفی ایشان نشر گردیده است. برای معرفی اسلام ناب، باید حضرت محمد (ص) را بیشتر معرفی کنیم. او تجسم اسلام ناب است. همچنین باید دسیسه ها، برنامه ها و سناریو های دشمنان را برای نسل جوان و بشریت بیشتر معرفی کنیم و به وسیله ارتباطات جمعی این موضوع را گسترش دهیم.

وی در آخر گفت: وظیفه شرعی ما به وسعت کار ما نیست، به دقت کارماست. قران می فرماید که اگر شما یک  نفر را هدایت کنید من به اندازه همه انسان های عالم به شما پاداش می دهم.
 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    بسیار عالی بود
    ای کاش همه به وظیفه شرعی خودشون عمل کنن. کسی که سکوت کنه مسلمون نیست

    • ساسی
      1

      شما خودتان به وظایفتان عمل میکنید؟

    • ناشناس
      1

      منظور من از وظیفه همون اعتراض به توهین و هتاکی به پیامبرمون بود. بله. عمل می کنم. شما چطور؟ زکات مسلمونیتون رو می پردازید یا سکوت می کنید؟

    • ساسی
      0

      زکات مسلمین چیه؟
      شما زکات ایرانی ها رو بدید نیازی به مسلمین نیست

    • ناشناس
      0

      خوب زکات ایرانی ها چیه دوست عزیز؟
      من یک ایرانیم. پس از وطنم دفاع می کنم. مسلمانم و اجازه نمی دم کسی به دین و اعتقاداتم توهین کنه. حتی اگر اون شخص بزرگترین قدرت دنیا باشه.

  • حکیم
    0

    سلام
    تشکر ، تحلیل بسیار خوبی بود

  • علی ابادی
    0

    ماشالله علی ابادی

    استاد مخلصیم

  • ناشناس
    0

    به فعالیت هایی که همین آقا در شورای شهر علی آباد انجام داده هم بپردازید لطفاً .

آخرین اخبار