برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح چهار هزار هکتار مزارع این محصول در گنبدکاووس با پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن و برداشت زیتون از ۴۱۲ هکتار باغ آن با پیش‌بینی تولید هزار و ۵۲۵ تن در مینودشت آغاز شد.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای و زیتون در گنبدکاووس و مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حدود چهار هزار هکتار از اراضی واقع درحوزه دهستان "آق آباد" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس درحاشیه و پایین دست دو سد گلستان و بوستان به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته بود که برداشت از این مزارع سرسبز این محصول با پیش بینی ۱۱۰ هزار تن آغاز شد. 

ذرت علوفه‌ای از محصولات مهم زراعی گنبدکاووس است که اگرچه در دو فصل بهار نیز قابل کشت است اما کشت تابستانه آن رونق بیشتری دربین کشاورزان این منطقه دارد زیرا به سبب اهمیت در جیره غذایی دام‌ها (گاو و گوسفند) و قیمت مناسبت آن، مشتریان خاص خود را در منطقه گلستان و دیگر استان‌های کشور دارد.

به گفته رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس، میزان برداشت از هر هکتار ذرت علوفه‌ای حدود ۳۰ تن است که امسال قیمت خرید توافقی این محصول در شروع فصل برداشت، هر کیلوگرم چهار هزار و ۲۵۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ ریال است. 

عبدالملک آرخی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: امسال پیش بینی برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح تقریبی چهار هزار هکتار مزارع کشت شده در گنبدکاووس ۱۱۰ هزار تن است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی مینودشت با اشاره به شروع فصل برداشت زیتون از سطح ۴۱۲ هکتار از باغات بارور این شهرستان، گفت: امسال تولید این محصول در مینودشت به سبب شرایط آب و هوایی مناسب و نیز رفع اثرات سرمای سال ۹۸ بر درختان زیتون ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

حبیب الله زارع، سطح باغات زیتون در مینودشت را ۴۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال از باغات بارور شهرستان که ۲۶۵ هکتار از نوع کنسروی و ۱۴۷ هکتار دیگر آن نیز روغنی هستند در مجموع هزار و ۵۲۵ تن محصول برداشت می‌شود.

وی، قیمت خرید توافقی زیتون در مینودشت را متناسب با کیفت و شرایط جمع آوری، هر کیلوگرم ۷۰ تا ۱۲۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: درحال حاضر سه واحد فرآوری زیتون با مجموع ظرفیت اسمی پنج هزار و ۵۰۰ تن تهیه کنسرو و ۶۲۵ تن روغن در این شهرستان فعال است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ۱۶۰ هزار هکتار و مینودشت با ۸۰ هزار نفر جمعیت ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار