مدیرکل صدا سیمای گلستان در جلسه شورای معاونین و هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و سردار شهید قاسم سلیمانی از تدارک ویژه رسانه استانی برای این هفته که اندوخته‌ و پشتوانه همه مردم ایران است خبر داد.

از پلاک چهل تا گرای چهل درجه در قاب صدا و سیمای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان ها، دکترمنتظرحجت در ادامه با اشاره به اینکه هدف از دفاع مقدس، دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی بوده است، افزود: امروز با بازخوانی این دوران طلایی می توانیم بار دیگر اهداف عالی اسلام و انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم.

وی بیان داشت: دفاع مقدس باعث شد که تمام مسلمانان جهان و کشور‌های منطقه در حوزه مقاومت در مقابل استکبار جهانی که هر کدام گرفتار یکی از قدرت‌های ظالمانه بودند، آگاه و بیدار شوند و با توجه به شرایط حال حاضر و وجود بیماری کرونا در کشور رسانه ملی و رسانه استانی می‌توانند در چهلمین سالگرد دفاع مقدس نقش موثری داشته باشند.

مدیر کل صداوسیما با اشاره به اینکه امسال محور برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و پشتیبانی از حریم ولایت در جامعه به خصوص بین نسل جوان است اظهار داشت: با پیش بینی های صورت گرفته در معاونت های سیما، صدا و برونمرزی، خبر و فضای مجازی برنامه های متنوع و جذابی برای این ایام تدارک دیده شده است.

دکتر منتظر حجت  با تاکید بر اینکه بسیاری از کارهای ماندگار در دوران دفاع مقدس امروز می تواند راهگشای بسیاری از مسائل روزمره باشد و بازخوانی آنها برای نسل جوان یک ضرورت مهم است افزود: معاونت سیما با  تدارک ویژه به استقبال برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‎رود.

وی در ادامه اظهار داشت: سیمای گلستان با ویژه برنامه "گرای چهل درجه" که در قالب یک مسابقه بصورت عملی و سوالات فرهنگی در رده سنی جوانان است را برای این هفته در ۷ قسمت ۴۵ دقیقه ای با نظارت فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس روی آنتن می برد.

همچنین از دیگر برنامه های سیمای گلستان در این ایام ویژه برنامه "پلاک چهل " به مدت ۳۰ دقیقه بصورت گفتگو با محوریت شعار سال و دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس با حضور مسئولین استانی و فرماندهان و رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است و ویژه برنامه های "افلاکیان "، "یادواره شهدا"  "روز شمار شهدا" و "عقبه خاکریز" خاطرات روزهای شور و حماسه غیورمردان ایرانی را به تصویر می کشند.

مدیر کل صدا و سیما  به اقدامات معاونت صدا  و واحد برون مرزی مرکز در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت:  شبکه استانی صدای گلستان هم برای این هفته دو ویژه برنامه "محرم در جبهه" و "پلاک ۴۰" را  تدارک دیده است.

محرم در جبهه اتفاقات و حوادث در محرم آن سال ها را روایت می کند و پلاک ۴۰ به معرفی شهدا، رزمندگان و ایثارگران،  بیان شعرا و نویسندگان دفاع مقدس می پردازد.

همچنین از دیگر برنامه های رادیو گلستان در این ایام  " نمایش هفته"، "یک جرعه عاشقی"، "مروارید های بهشت"،  مستند "داستان زندگی" در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه ای به داستان جانبازان و آزادگان آن سال ها  و "روایت ناتمام" در قالب گفتگو با خانواده شهدا و معرفی شهیدان دفاع مقدس پرداخته می شود.

دکتر منتظرحجت با اشاره به اینکه امروز چهل سالگی دفاع مقدس را جشن می گیریم چرا که در کل جهان دفاع مقدس به عنوان یک دانشگاه جهانی و مردمی مطرح است افزود: رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه "سایرایاراولکام" بصورت زنده در ۶ قسمت از ساعت۱۶:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه با آیتم هایی از جمله گفتار،  کلام رهبری، گزارش مردمی ... و از دیگر برنامه های رادیو ترکمنی برون مرزی "خانه و خانواده"  با موضوع خانواده و دفاع مقدس، "جهان سیاست" ، " در محضرآفتاب" ، "گوهر جوانی " و  "داستان شب" ۷ برنامه ۳۰ دقیقه ای را در این ایام روی آنتن می برد.

وی همچنین به ویژه برنامه های "معاونت خبر" اشاره کرد و اذعان داشت : این معاونت با ۷ گزارش تولیدی و ۱۲ گزارش خبری و ۱ مستند خبری  در رادیو و تلویزیون و بارگذاری در صفحه خبرگزاری استانی و۲ گفتگوی ویژه خبری به مدت ۲۵ دقیقه در هفته دفاع مقدس همراه مردم گلستان خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیما در پایان با اشاره به اینکه رسانه ملی و استانی همواره در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است افزود:  تقویت برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس یک ضرورت است و معاونت فضای مجازی مرکز همراه با دیگر معاونت های مرکز نیز در این ایام مطالب متنوع با موضوع دفاع مقدس را برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی تهیه و تولید نموده ۷ موشن گرافیک، ۱۵ پوستر، ۵ اینفوگرافی، ۴ نماهنگ، مستندی از جانباز ۸ سال دفاع مقدس، مسابقه پویش یادگارهای دفاع مقدس، فیلم کوتاه "با تو نمانده بودم" و ... نشر بسته های ویژه فضای مجازی از برنامه های سیما و صدا از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار