امام جمعه گالیکش:

حجت الاسلام دلبری پیروزی های پیاپی جبهه مقاومت را نخستین علت اهانت غربی ها به مقدسات دینی، قرآن کریم و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) دانست.

​اهانت به پیامبر(ص) نشانه عصبانیت دشمن از پیروزی های پیاپی جبهه مقاومت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حجت الاسلام سیدمحمد دلبری» ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای چندمین بار است که نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» اقدام به چاپ کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) می کند.

 

امام جمعه گالیکش ادامه داد: این اقدام زشت و ناپسند نخستین بار در سال 2005 میلادی توسط یک روزنامه دانمارکی انجام شد و سال بعد نشریه فرانسوی آن را منتشر کرده است و بعدها این اقدام وقیحانه در فاصله زمانی مختلف در آمریکا، انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان، نروژ، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا و غیره تکرار شد.

 

وی بیان کرد: رئیس جمهور ضعیف و بدبخت فرانسه در حالی که در لبنان به سر می بُرد از اقدام زشت نشریه فرانسوی شارلی ابدو حمایت کرد و گفت فرانسه کشوری با آزادی بیان است، وی در حالی این سخنان را مطرح کرده که سخن گفتن از هلوکاست در کشور مدعی آزادی بیان فرانسه جرم محسوب می شود!

 

حجت الاسلام دلبری پیروزی های پیاپی جبهه مقاومت را نخستین علت اهانت غربی ها به مقدسات دینی، قرآن کریم و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) دانست و گفت: از طرفی غربی ها با این اقدامات درصدد انحراف افکار عمومی جهان از جرم و جنایات رخ داده در کشور خود اعم از تبعیض نژادی و انواع فسادها هستند.

 

امام جمعه گالیکش سنجش میزان حساسیت و غیرت دینی مسلمانان در جهان و اروپا را از دیگر علل اهانت به مقدسات دینی خواند و یادآور شد: جهان اسلام باید در برابر این اقدام زشت واکنشی روشن، هوشمندانه و متحدانه نشان دهد و ضمن جلوگیری از واکنش های گروه های تکفیری، در قالب پویش ها و کمپین های مختلف اعتراضات هدفمند و سراسری همراه با واکنش قاطع و مناسب داشته باشد.

 

وی گفت: نهادهای بین المللی و اسلامی باید در برابر این حرکت های زشت بایستند و پاسخ کوبنده ای به آنها بدهند تا بار دیگر شاهد هتک حرمت نسبت به قرآن کریم، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیه السلام) نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار