استاد حوزه و دانشگاه؛

حجت الاسلام مهدی پیکرستان: هرکس ماه رمضان را به خوبی درک کند، خداوند گناهانش را می آمرزد.

رمضان ماه سوزانده شدن گناهان است

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام مهدی پیکرستان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص ماه رمضان به خبرنگار ما ،گفت: رمضان از لغت «رمضاء» به معنای گرمای شدید گرفته شده است و در ماه مبارک رمضان به علت گرمای شدیدی که از خورشید ایجاد می شود، در برخی از روایات آمده است که خداوند گناهان مومنین را در این ماه می سوزاند.

وی در خصوص فضیلت این ماه مبارک، اظهار کرد: در این ماه شیاطین در غل و زنجیر هستند و درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است.

حجت الاسلام پیکرستان با اشاره به برکات این ماه مبارک،خاطرنشان کرد:فضیلت این ماه آنقدر زیاد است که روز و شب هایش بالاترین و ساعت هایش برترین ساعت به حساب می آید؛ و خداوند در ازای  خواب و حتی نفس های شخص مومن به او ثواب می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پاداش های فراوانی از سوی خداوند در ماه رمضان به بندگان عنایت شده،تصریح کرد: اگر شخصی در یک روز گرم روزه بگیرد و از عطش گرما تشنه شود، خداوند در زمان افطار  او را می آمرزد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است، یادآور شد: قرآن کریم در این ماه مبارک به پیامبر اعظم نازل شده است و همین مسئله نشان دهنده برتری این ماه نسبت به ماه های دیگر است و چه خوب می شود که مردم این ماه را به خوبی درک کنند و برای آمرزش گناهان خود روزه بگیرند.

حجت الاسلام مهدی پیکرستان،اظهار کرد:شخص روزه دار ممکن است بین 12 تا 16 ساعت نه چیزی بنوشد و نه چیزی بخورد و اینگونه وی درد نیازمندان را درک می کند و مصمم می شود تا به آنها کمک کند.

او ادامه داد: پیامبر اکرم در حدیثی می فرمایند: ماه رمضان تا رمضان دیگر کفاره ی گناهانی به شمار می رود که در بین آن دو انجام می پذیرد و همچنین  بهشت از این سال تا سال بعدی برای روزه داران عزیز ماه رمضان مزین می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزه داری تنها به معنای نخوردن و نه آشامیدن نیست و شخص روزه دار باید دستهایش، چشمانش و به خصوص زبانش روزه باشد و از انجام هر گونه انجام گناه پرهیز کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار