دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ۲۵ شهریور ٩٩ در برنامه ی زنده ی تلویزیونی گفتمان سیمای مرکز گلستان حضور یافت.

حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در برنامه ی زنده ی تلویزیونی گفتمان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از جهاد کشاورزی استان گلستان، در این برنامه که به موضوع آخرین وضعیت کشاورزی استان اختصاص داشت دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: مبحث قیمت گذاری نهاده ها بحث ملی است اما آنچه در استان اهمیت زیادی دارد این است که ما استان کشاورزی هستیم و کشاورزی اولویت اول گلستان است بنابراین تاثیرگذاری هر گونه سیاستگذاری روی قیمت ها مهم است.
وی افزود: برای کشت چغندرقند در گلستان طی ۱۵ سال تحقیق و بررسی شد و این محصول در مناطق مختلف استان کشت شد و  با توجه به فواید و مزایای ارزشمند چغندرقند تصمیم بر آن شد برای اینکه محدودیت منابع آبی در استان داریم این محصول را در پاییز کشت کنیم.
دکتر مهاجر  در ادامه گفت: در حال حاضر ما باید اصول کشت و زمان کشت را به درستی رعایت کنیم.
در این برنامه همچنین دکتر نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی که مهمان تلفنی برنامه بود  گفت: در کمیسیون کشاورزی همه اعضا اتفاق نظر دارند که با توجه به هزینه های کاشت داشت و برداشت قیمت خرید تضمینی گندم حداقل ۴۵٠٠ تومان باشد.
وی اظهار امیدواری کرد اعضای کمیسیون کشاورزی با هدف حمایت از حقوق کشاورزان تلاش می کنند.
در این برنامه مهندس یوسفی عضو کمیسیون اتاق بازرگانی کشور و رییس کمیسیون اتاق بازرگانی گرگان در پاسخ به این پرسش که  چه راهکارهایی در پیش بگیریم که کشاورز متضرر نشود و امنیت غذایی تامین شود گفت:
قیمت تمام شده کالا باید برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد تا تحول در کشاورزی ایجاد شود.
وی در ادامه گفت: داشتن الگوی کشت براساس اقلیم استان برای کشاورز و محصول تولیدی بازدهی بهتری دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار