مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: ۵۰ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در گلستان فعال می شود.

۵۰ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در گلستان فعال می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حمیدرضا علی محمدی صبح سه شنبه در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا اظهارکرد: طی سال زراعی جاری دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت از کشاورزان زحمتکش گلستانی خریداری می شود.

وی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت براساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است.

علی محمدی با بیان اینکه در فرآیند خرید دانه روغنی کلزا از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می شود، ادامه داد: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی ۱۰ درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی ۲۰ درصد است.

وی بیان کرد: غله گلستان به عنوان تنها متولی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان گلستان فعالیت دارد و یک بانک عامل در خرید معرفی شده و کشاورزانی که نزد این بانک حساب ندارد برای افتتاح حساب مراجعه کنند.

علی محمدی در ادامه یادآور شد: براساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری حدود ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از ۵۹ هزار هکتار اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا در گلستان تولید شود.

وی همچنین از در نظر گرفتن تعداد ۵۰ مرکز خرید کلزا در  سطح استان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد.

علی محمدی افزود: استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا است و رتبه نخست خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان در خواست می شود تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار