سیدمحمدی گفت: چهار هزار تن سویا و سه هزار تن ذرت در استان گلستان برای تامین بخش نهاده های دامی در استان گلستان توزیع شد.

​توزیع ۷ هزار تن نهاده دامی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحمود سید محمدی» صبح امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گرگان اظهار کرد: چهار هزار تن سویا و سه هزار تن ذرت در استان گلستان به منظور تامین نهاده های دامی مورد نیاز توزیع شده است و  همزمان با توزیع این نهاده ها نسبت به تامین مایحتاج مورد نیاز دامداران و پرورش دهندگان استان از بنادر کشور اقدام شده است.

 

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام گلستان ادامه داد: تولیدکنندگان دامی در سطح استان در شرایطی که کشور برای تامین نهاده های دامی از خارج با مشکل رو به رو نیست از مشکلات و ضعف های زنجیره پرورش حرفی به میان نمی آورند اما در بحران ها این ضعف ها بیشتر نمایان می شود.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه باید در بحث تولید مرغ به موضوع تولید مرغ سایز اهتمام شود، بیان کرد: در بلندمدت باید سیاستمداران نسبت به تامین پایدار نهاده های دامی مورد نیاز کشور برنامه ریزی کنند.

 

وی افزود: نیاز استان گلستان به نهاده های دامی در کوتاه مدت مشخص است و در حال حاضر هفت هزار تن نهاده های دامی در استان توزیع کردیم تا چرخه پرورش دام و طیور با مشکل رو به رو نشود.

 

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 217 هزار تن نهاده دامی در سطح استان توزیع شد و در امسال نیز در برهه ای میزان ذخایره نهاده های دامی به ۵۰ هزار تن رسید که در کشور تصمیم گرفته شد که بین چند استان این نهاده ها توزیع شود و سهم استان گلستان از این نهاده ها چهار هزار تن بود.

 

سیدمحمدی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های تامین نهاده های دامی میزان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ در سطح استان کاهش یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار